Drivlinje

Svinghjul, Racer kobling & sportskobling 

Svinghjul og kobling har bla. den funktion at skulle overføre motorens effekt fra krumtappen/svinghjul til koblingspladen som er forbindelsen til gearkassen via højgearsakslen. På svinghjulet er der monteret en startkrans med "tænder" som startmotoren går i indgreb med ved aktivering af startmotoren. Svinghjulet afleder også en vis mængde varme mellem indkobling og udkobling. Kører du eks. drift skal der afledes meget varme. Jo tungere svinghjul du har, jo mere stabilt går motoren i tomgang og jo nemmere er igangsætning. Men får du et let svinghjul i motoren monteret kan det være sværere at igangsætte bilen, da der ingen masse er til at holde omrejninger på motoren. Dog får du mere omdrejningsvillighed og mere effekt, da motoren ikke skal trække svinghjulet op i hastighed. 

Koblingspladen er den som er forbundet med gearkassen gennem højgearsakslen. Den sidder klemt fast mellem svinghjul og trykfod. Trykfoden er den der aktiveres med koblingspedalen, når denne aktiveres letter den trykket og giver plads til at koblingspladen ikke følger med svinghjul og trykfod rundt. - Hermed udkobling og du holder stille eller kan skifte gear. 

En sports/racer -koblingsplade kan være belagt med organisk matriale, blandet med sintermetal eller ren sintermetal. Ren sintermetal gør at du får en hård tilkobling (ON/OFF). Men kan holde mere effekt. 

Effekten, der kan føres igennem systemet, er en blanding af diameteren på koblingsskiven, trykket fra trykfoden og belægningstypen. 

Hvad der får en kobling til at glide er momentet der tilføres fra motoren. Drejningsmomentet er en betegenlse for hvor meget motoren vrider/trykker. Der er forskel på hvor meget en original kobling kan klare, nogle kan klare meget lidt, andre meget effekt forøgelse. Spørg her andre der har tunet netop din type motor. 

Flerpladet kobling er også en mulighed, men disse er meget omkostningsfulde. De ligger ofte omkring 10.000kr+

Herunder finder du nogle af de koblinger vi forhandler. Vi kan skaffe racerkoblinger til næsten alle bilmærker og modeller. Du er sikker på at få en kobling i højeste kvaliet, når du køber ved Qualitec.dk Ofte kan du vælge mellem en zintermetal kobling eller en organisk kobling med zintermetal i. Den mest effektive racerkobling er en zintermetal kobling men den tager også "hårdt" ved og du kan ikke koble "blødt" til. Der er en organisk kobling mere blid. Kan du ikke finde en til din model kan du altid kontakte os og vi hjælper med at finde den til dig. 

Sorter efter

BMW 3 Series 3rd Gen (Rear Integrated) E36 32 steps adjustable monotube coilover

L38-BMW006
Performance shock absorber with arms
6.875,00 (DKK) inkl. moms

Pro hydraulisk håndbremse - Stående - Sort

1.00149.01-HBH07
695,00 (DKK) inkl. moms 600,00 (DKK) inkl. moms

Bremsevæskebeholder til håndbremse - Sort

1.00141.01-MP-BLC02-Black
7/16-20
150,00 (DKK) inkl. moms

M10x1,5 turnbuckle 150-190mm

1.00230.06011
Turnbuckle with key grip.
138,75 (DKK) inkl. moms

240MM Special ORGANIC Clutch DISC 28X35-10N

1.00303.06-240*35-10N OB
GS5-39DZ / Getrag 420 TBAI - Transmittable Torque 550+Nm
870,00 (DKK) inkl. moms

Front control arms adjustable “lollipops” BMW E46, E85, E86

1.00108.01031
Kraftige justerbar bærearmsbøsning i for.
372,50 (DKK) inkl. moms

BMW E30/E36 output shaft adapter

1.00233.06041
Et sæt.
1.995,00 (DKK) inkl. moms

228MM SINTERED CLUTCH DISC 23X29-10N BMW M50 M52 M54

1.00103.02-228*29*10 CR6
S5D-310 ZF-310 / S5D-250 / S5D-320 ZF-320 / Getrag 420 TBAB
995,00 (DKK) inkl. moms

BMW CAMBER & CASTER PLATES - E6X - E8X - E9X

1.00330.03-CP11
BMW E60 E61 E81 E82 E87 E88 E90 E91 E92 E93
1.095,00 (DKK) inkl. moms

240MM SINTERED CLUTCH DISC 26X29-22N

1.00307.06-240*29.2-22N CR6
BMW 125i 130i 325i 330i 530i N52 - BMW N47 ZF GS6-37DZ - BMW M47N M47N2 ZF GS6-37DZ 6-speed
995,00 (DKK) inkl. moms

BMW E36 E30 E34 E32 type 188 5mm spacer axle shaft spacers

1.00220.11051
2 pc.
450,00 (DKK) inkl. moms

Toyota 2JZ-GTE / 2JZ-GE / 2ZZGE, 8 pieces - 103-2802

1.00221.08011
M10x1.25 with UHL 22.23mm
600,00 (DKK) inkl. moms

37° Flare tool

1.00137.01-GBKI02502-37
Dette 37° værktøj vil kunne arbejde
956,25 (DKK) inkl. moms

Gearskift / shortshift til Peugeot 206 306 GTI D Turbo HDI Diesel Citroen Xsara

1.00108.04-MP-SST02
Giver præcist og stabilt gearskifte i din bil.
375,00 (DKK) inkl. moms

Stoplyskontakt - Hydraulisk - M10x1 / 1/8"-27 NPT

1.00208.02053
125,00 (DKK) inkl. moms

Master cylinder 0.625" - Wilwood -260-6087

1.00121.03-260-6087
888,75 (DKK) inkl. moms

Lightweight tube bender

1.00112.06-TUBE
Et handy-værktøj til præcise bøjninger af bremserøret. Lavet til rørstørrelser 1/6" til 1/4".
325,00 (DKK) inkl. moms

240MM Special ORGANIC Clutch DISC 23X29-10N

1.00349.02-240*28.6-10N OB
Transmittable Torque 550+Nm
870,00 (DKK) inkl. moms

E36 Differential reinforcement - TYPE 188 differential

1.00158.04-TYPE-188
Reinforcement kit.
400,00 (DKK) inkl. moms

Front control arms adjustable “lollipops” BMW E30 / E36

1.00233.10031
Kraftige justerbar bærearmsbøsning i for.
875,00 (DKK) inkl. moms
Filters Close