Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Lejer

    Racer lejer

    ACL H VS HX 

    Lejer der har et HX i varenummeret giver 0,025mm. mere plads til oliefilm. 

    Se hvordan du afmontere resten af blokken i reparationshåndbogen. Følgende tolerancer skal som minimum kontrolleres, stempelringe, cylinder, plejlstangslejer og krumtapslejer. Fremgangsmåden er beskrevet i reparationshåndbogen. Opmålingen af lejerne kræver specialet måleværktøj (en mikrometerskrue)

    Olietrykket fortæller hvordan din motors lejer har det og hvordan din oliepumpe har det. Det er meget vigtigt at testen udføres på en driftvarm motor (8-10 km), da stemplerne udvider sig med varmen. Afmonter din olielampe-måler i motorblokken og sæt i stedet et manometret i hullet. Oliepumpens tryk er afhængig af omdrejningstallet. Olietrykket i tomgang er meget forskelligt fra motor til motor, du kan finde trykket for din motor i reparationshåndbogen. Det høje olietryk bestemmes af pumpens overtryks ventil, og det er normalt ikke her at problemerne ses.


    Hvis olietrykket er for lavt i tomgang, kan det skyldes at dine lejer er så slidte, at olien løber lige igennem lejerne (for meget luft imellem aksel og leje). Det kan også være din oliepumpe der er defekt eller slidt. Hvis der er problemer med olietrykket ved lave omdrejninger skal motoren kontrolleres nøje igennem (den kan synge måske på sidste vers). Hvis olietrykket er for højt ved høje omdrejninger ca. over 2.000 o/m, kan det være din overtryksventil i oliepumpen der er defekt eller tilstoppet. Hvis du skal tune motoren meget, kan det en god ide at montere en bedre oliepumpe og i hvert fald en oliekøler. Pumper og køler kan du få i tuningsforretningerne.

    Race lejer bruges ofte når motoren skal være højtydende. Lejer er ofte hårdt belastet og derfor kan det anbefales at bruge en racerleje som har en hård overflade og ikke trykkes flad ved høj belastning eller ladetryk. Det anbefale at køre med lejer der har samme tolerance som originale lejer. Skal du bygge en meget speciel motor der enten skal have lavere modstand ved lejerne ved høje omdrejning eller skal du køre med meget højt ladetryk er du velkommen til at kontakte os. 

    Sorter efter

    ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse (4B1606H)

    1.00139.06-4B1606H
    1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L - Upper and lower side are identical
    495,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0.051-0.152 mm. clearence (Mærkeblåt)

    1.00126.02-AR-1-(RR-1)
    218,75 (DKK) inkl. moms

    ACL Main Bearing Shell BMW M20/50/52/54 Std. - 7M1532H

    1.00122.03-7M1532H-STD
    1.555,00 (DKK) inkl. moms

    ACL - Lejer til krumtap VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD

    1.00139.07-5M1644H-STD
    1 sæt.
    675,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M20/M50 plejlstangslejer - (Size STD)

    1.00155.05-CR6640XP
    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Rod Bearing Set
    612,50 (DKK) inkl. moms

    Distanceskive / leje for krumtap - 1 sæt

    1.00205.05042
    Langsgående leje for krumtap TFSI motor 06F - 06A105637A
    175,00 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP STDX
    +0.001" extra clearance
    995,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm

    1.00119.05-6B8100H0.025
    Bearing Shells
    903,84 (DKK) inkl. moms

    2JZGE / 2JZGTE - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B8100H-STD

    1.00139.05-6B8100H-STD
    1 sæt.
    995,00 (DKK) inkl. moms

    ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - overstørrelse 0,25mm. (4B1606H0.25)

    1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
    495,00 (DKK) inkl. moms

    ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse (4B1606HX-STD)

    1.00155.05-4B1606HX-STD
    1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
    495,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25mm

    1.00119.02-6B8100H0.25
    Bearing Shells
    903,84 (DKK) inkl. moms

    ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE X-Vers.

    6B8100HX
    Bearing Shells
    966,34 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer - VAG 1.8T / VAG 2.0 TFSI

    Fra 675,00 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

    1.00155.05-7M5532H-STD
    Standard størrelse.
    1.312,50 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0,25mm.

    1.00145.01-7M5532H-0.25
    1.312,50 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer- Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE

    1.00155.05-7M8103H-STD
    1.481,25 (DKK) inkl. moms 1.250,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Main Bearing Shell Nissan CA16DET/CA18-20ET X-Vers.

    5M1633HX
    1.050,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE "X"version

    7M8103HX
    Bearing Shells
    1.631,25 (DKK) inkl. moms

    ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025 size

    7M8103H0.025
    Bearing Shells
    1.631,25 (DKK) inkl. moms

    ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25 size

    1.00120.03-7M8103H0.25
    Bearing Shells
    1.631,25 (DKK) inkl. moms

    ACL plejlstangslejer - Nissan CA18

    Vi skaffer alle størrelser fra ACL til Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
    Fra 487,50 (DKK) inkl. moms

    ACL plejlstangslejer - VAG FSI / TSI / TFSI

    Fra 500,00 (DKK) inkl. moms

    ACL plejlstangslejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

    1.00155.05-6b5530h-std
    Standard størrelse.
    843,75 (DKK) inkl. moms

    ACL Thrust bearing Toyota 2JZGE/2JZGTE

    1.213.03052-2T8103
    Bearing
    265,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Conrod Bearing Shell Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.

    1.00122.03-4B1630H-STD
    1 sæt.
    487,50 (DKK) inkl. moms

    BMW M20/ M50 hovedlejer - (Size STD)

    MB7039XP
    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Main Bearing Set
    1.062,50 (DKK) inkl. moms

    BMW M20/M50/M52/M54 - Lejer til plejlstænger - +0,025

    1.00137.03-6b1490H-.025
    1 sæt.
    750,00 (DKK) inkl. moms 495,00 (DKK) inkl. moms

    CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

    King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
    595,00 (DKK) inkl. moms

    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.25) Performance Main Bearing Set

    1.00145.01-MB7039XP0.25
    1.495,00 (DKK) inkl. moms

    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.5) Performance Rod Bearing Set

    1.00145.01-CR6640XP0.5
    1.051,50 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    1.00141.02-CR6754XP0.25
    Bearing Shells
    780,38 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    1.00157.01-CR6754XP
    Size STD)
    842,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC
    Bearing Shells
    959,97 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC STDX
    Bearing Shells
    986,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP0.5
    Bearing Shells
    842,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC STDX
    Bearing Shells
    959,97 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP.026
    Bearing Shells
    842,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC.026
    Bearing Shells
    959,97 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC
    Bearing Shells
    986,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC.026
    Bearing Shells
    986,88 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0

    1.00141.05-MB7084XPC.026
    Bearing Shells
    1.162,03 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP
    Bearing Shells
    1.010,44 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.25
    Bearing Shells
    1.010,44 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP STDX
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP.026
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XPC STDX
    Bearing Shells
    1.224,53 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.5
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms