Racer lejer
ACL H VS HX
Lejer der har et HX i varenummeret giver 0,025mm. mere plads til oliefilm.
Se hvordan du afmontere resten af blokken i reparationshåndbogen. Følgende tolerancer skal som minimum kontrolleres, stempelringe, cylinder, plejlstangslejer og krumtapslejer. Fremgangsmåden er beskrevet i reparationshåndbogen. Opmålingen af lejerne kræver specialet måleværktøj (en mikrometerskrue)
Olietrykket fortæller hvordan din motors lejer har det og hvordan din oliepumpe har det. Det er meget vigtigt at testen udføres på en driftvarm motor (8-10 km), da stemplerne udvider sig med varmen. Afmonter din olielampe-måler i motorblokken og sæt i stedet et manometret i hullet. Oliepumpens tryk er afhængig af omdrejningstallet. Olietrykket i tomgang er meget forskelligt fra motor til motor, du kan finde trykket for din motor i reparationshåndbogen. Det høje olietryk bestemmes af pumpens overtryks ventil, og det er normalt ikke her at problemerne ses.
Hvis olietrykket er for lavt i tomgang, kan det skyldes at dine lejer er så slidte, at olien løber lige igennem lejerne (for meget luft imellem aksel og leje). Det kan også være din oliepumpe der er defekt eller slidt. Hvis der er problemer med olietrykket ved lave omdrejninger skal motoren kontrolleres nøje igennem (den kan synge måske på sidste vers). Hvis olietrykket er for højt ved høje omdrejninger ca. over 2.000 o/m, kan det være din overtryksventil i oliepumpen der er defekt eller tilstoppet. Hvis du skal tune motoren meget, kan det en god ide at montere en bedre oliepumpe og i hvert fald en oliekøler. Pumper og køler kan du få i tuningsforretningerne.
Race lejer bruges ofte når motoren skal være højtydende. Lejer er ofte hårdt belastet og derfor kan det anbefales at bruge en racerleje som har en hård overflade og ikke trykkes flad ved høj belastning eller ladetryk. Det anbefale at køre med lejer der har samme tolerance som originale lejer. Skal du bygge en meget speciel motor der enten skal have lavere modstand ved lejerne ved høje omdrejning eller skal du køre med meget højt ladetryk er du velkommen til at kontakte os.
ACL - Lejer til krumtap VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD
ACL Main Bearing Shell BMW M20/50/52/54 Std. - 7M1532H
Audi / VW 1.6 1.8 2.0 ACL Race connecting rod bearings 4B1606H-STD
ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0.051-0.152 mm. clearence (Mærkeblåt)
BMW M20/M50/M52/M54 - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B1490H-STD
ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse (4B1606HX-STD)
Audi 1.6 1.8 2.0 ACL thrust washers kit 2T1644-STD
ACL plejlstangslejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L
14i/16i/18T/20TFSi/20TSI - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse
ACL hovedelejer- Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE
ACL Race Plejlstangslejer Chevrolet LS / LQ V8 (STD)
ACL Conrod Bearing Shell Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
BMW M20/M50 plejlstangslejer - (Size STD)
BMW M20/M50/M52/M54 - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B1490HX-STD
CHEVROLET Chevy small block 2/3nd design (LS-based) Cam bearings
ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L
ACL Race Main bearings Chevrolet LS / LQ V8 (STD-HX)
ACL Race Main bearings Chevrolet LS / LQ V8 (STD)
ACL Race Plejlstangslejer Chevrolet LS / LQ V8 (HX)
2JZGE / 2JZGTE - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B8100H-STD
ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - overstørrelse 0,25mm. (4B1606H0.25)
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25mm
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE X-Vers.
ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0,25mm.
ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE "X"version
ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025 size
ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25 size
ACL Nissan SR20DE/DET (2.0L) Standard Size High Performance Rod Bearing Set - 17mm wide
ACL plejlstangslejer - Nissan CA18
BMW M20/ M50 hovedlejer - (Size STD)
CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer
CHEVROLET Chevy small block 4.8, 5.3, 5.7, 6.0L, 1st Design - Cam bearings
Distanceskive / leje for krumtap - 1 sæt
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.25) Performance Main Bearing Set
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.5) Performance Rod Bearing Set
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
- 1
- 2