Racer lejer

ACL H VS HX

Lejer der har et HX i varenummeret giver 0,025mm. mere plads til oliefilm. 

Se hvordan du afmontere resten af blokken i reparationshåndbogen. Følgende tolerancer skal som minimum kontrolleres, stempelringe, cylinder, plejlstangslejer og krumtapslejer. Fremgangsmåden er beskrevet i reparationshåndbogen. Opmålingen af lejerne kræver specialet måleværktøj (en mikrometerskrue)

Olietrykket fortæller hvordan din motors lejer har det og hvordan din oliepumpe har det. Det er meget vigtigt at testen udføres på en driftvarm motor (8-10 km), da stemplerne udvider sig med varmen. Afmonter din olielampe-måler i motorblokken og sæt i stedet et manometret i hullet. Oliepumpens tryk er afhængig af omdrejningstallet. Olietrykket i tomgang er meget forskelligt fra motor til motor, du kan finde trykket for din motor i reparationshåndbogen. Det høje olietryk bestemmes af pumpens overtryks ventil, og det er normalt ikke her at problemerne ses.


Hvis olietrykket er for lavt i tomgang, kan det skyldes at dine lejer er så slidte, at olien løber lige igennem lejerne (for meget luft imellem aksel og leje). Det kan også være din oliepumpe der er defekt eller slidt. Hvis der er problemer med olietrykket ved lave omdrejninger skal motoren kontrolleres nøje igennem (den kan synge måske på sidste vers). Hvis olietrykket er for højt ved høje omdrejninger ca. over 2.000 o/m, kan det være din overtryksventil i oliepumpen der er defekt eller tilstoppet. Hvis du skal tune motoren meget, kan det en god ide at montere en bedre oliepumpe og i hvert fald en oliekøler. Pumper og køler kan du få i tuningsforretningerne.

Race lejer bruges ofte når motoren skal være højtydende. Lejer er ofte hårdt belastet og derfor kan det anbefales at bruge en racerleje som har en hård overflade og ikke trykkes flad ved høj belastning eller ladetryk. Det anbefale at køre med lejer der har samme tolerance som originale lejer. Skal du bygge en meget speciel motor der enten skal have lavere modstand ved lejerne ved høje omdrejning eller skal du køre med meget højt ladetryk er du velkommen til at kontakte os. 

Sorter efter

ACL - Lejer til krumtap VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD

1.00232.10033
1 sæt.
675,00 (DKK) inkl. moms

ACL Main Bearing Shell BMW M20/50/52/54 Std. - 7M1532H

1.00122.03-7M1532H-STD
1.687,50 (DKK) inkl. moms

Audi / VW 1.6 1.8 2.0 ACL Race connecting rod bearings 4B1606H-STD

1.00232.10013
Audi / VW – 1.6 1.8 2.0 (2V, 4V, 5V, Turbo applications, 1983-2003)
495,00 (DKK) inkl. moms

ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0.051-0.152 mm. clearence (Mærkeblåt)

1.00120.04-AR-1-(RR-1)
231,25 (DKK) inkl. moms

ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse (4B1606HX-STD)

1.00232.12015
1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
495,00 (DKK) inkl. moms

Audi 1.6 1.8 2.0 ACL thrust washers kit 2T1644-STD

1.00202.03034
ACL 75-05 Volkswagen 1.0-2.0L Standard Size Thrust Washers
137,50 (DKK) inkl. moms

ACL plejlstangslejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

1.00232.12012
Standard størrelse.
843,75 (DKK) inkl. moms

BMW M20/M50/M52/M54 - Lejer til plejlstænger - +0,025

1.00201.07052
1 sæt.
862,50 (DKK) inkl. moms

14i/16i/18T/20TFSi/20TSI - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse

1.00232.10031
4B1609H
500,00 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer- Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE

1.00232.11042
1.481,25 (DKK) inkl. moms 1.250,00 (DKK) inkl. moms

ACL Race Plejlstangslejer Chevrolet LS / LQ V8 (STD)

1.00232.10014
8B663H-STD
1.000,00 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.

1.00233.08023
1 sæt.
487,50 (DKK) inkl. moms

ACL Main Bearing Shell BMW M20 ->'88 Std

7M1539H
7M1539H
2.245,00 (DKK) inkl. moms

BMW M20/M50 plejlstangslejer - (Size STD)

1.00158.05-CR6640XP
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Rod Bearing Set
612,50 (DKK) inkl. moms

CHEVROLET Chevy small block 2/3nd design (LS-based) Cam bearings

1.00121.02-CH-25
Cam Bearings, Direct Replacement, Bi-metal, Lead-Based Micro Babbitt, Chevy, Small Block LS Fits Second and Third Design, Kit
495,00 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

1.00232.12022
Standard størrelse.
1.312,50 (DKK) inkl. moms

ACL Race Main bearings Chevrolet LS / LQ V8 (STD-HX)

1.00232.10021
5M7298HX-STD (+0.001" extra clearance)
1.995,00 (DKK) inkl. moms

ACL Thrust bearing Toyota 2JZGE/2JZGTE

1.213.03052-2T8103
Bearing
265,00 (DKK) inkl. moms

ACL Race Main bearings Chevrolet LS / LQ V8 (STD)

1.00232.10012
5M7298H-STD
1.995,00 (DKK) inkl. moms

ACL Race Plejlstangslejer Chevrolet LS / LQ V8 (HX)

1.00232.03032
8B663HXC-STD
1.145,00 (DKK) inkl. moms

2JZGE / 2JZGTE - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B8100H-STD

1.00232.10011
1 sæt.
995,00 (DKK) inkl. moms

ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - overstørrelse 0,25mm. (4B1606H0.25)

1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
495,00 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm

1.00232.11054
Bearing Shells
903,84 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25mm

1.00233.08022
Bearing Shells
903,84 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE X-Vers.

6B8100HX
Bearing Shells
966,34 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer - VAG 1.8T / VAG 2.0 TFSI

Fra 137,50 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0,25mm.

1.00145.01-7M5532H-0.25
1.312,50 (DKK) inkl. moms

ACL Main Bearing Shell Nissan CA16DET/CA18-20ET X-Vers.

5M1633HX
1.050,00 (DKK) inkl. moms

ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE "X"version

7M8103HX
Bearing Shells
1.631,25 (DKK) inkl. moms

ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025 size

7M8103H0.025
Bearing Shells
1.631,25 (DKK) inkl. moms

ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25 size

1.00233.11011
Bearing Shells
1.631,25 (DKK) inkl. moms

ACL plejlstangslejer - Nissan CA18

Vi skaffer alle størrelser fra ACL til Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
Fra 487,50 (DKK) inkl. moms

BMW M20/ M50 hovedlejer - (Size STD)

MB7039XP
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Main Bearing Set
1.062,50 (DKK) inkl. moms

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
595,00 (DKK) inkl. moms

CHEVROLET Chevy small block 4.8, 5.3, 5.7, 6.0L, 1st Design - Cam bearings

1.00121.02-CH-10
Cam Bearings, Bi Metal, Chevy, 4.8, 5.3, 5.7, 6.0L, 1st Design, Kit
495,00 (DKK) inkl. moms

Distanceskive / leje for krumtap - 1 sæt

1.00205.05042
Langsgående leje for krumtap TFSI motor 06F - 06A105637A
175,00 (DKK) inkl. moms

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.25) Performance Main Bearing Set

1.00145.01-MB7039XP0.25
1.495,00 (DKK) inkl. moms

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.5) Performance Rod Bearing Set

1.00145.01-CR6640XP0.5
1.051,50 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

1.00163.01-CR6754XP
Size STD)
842,88 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

1.00119.03-CR6754XP0.25
Bearing Shells
780,38 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

CR6754XPDC STDX
Bearing Shells
986,88 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

CR6754XPC STDX
Bearing Shells
959,97 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

CR6754XPC
Bearing Shells
959,97 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

1.00123.06-CR6754XP STDX
+0.001" extra clearance
995,00 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

CR6754XP.026
Bearing Shells
842,88 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

CR6754XPC.026
Bearing Shells
959,97 (DKK) inkl. moms

King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

CR6754XPDC
Bearing Shells
986,88 (DKK) inkl. moms