Drivlinje

Svinghjul, Racer kobling & sportskobling 

Svinghjul og kobling har bla. den funktion at skulle overføre motorens effekt fra krumtappen/svinghjul til koblingspladen som er forbindelsen til gearkassen via højgearsakslen. På svinghjulet er der monteret en startkrans med "tænder" som startmotoren går i indgreb med ved aktivering af startmotoren. Svinghjulet afleder også en vis mængde varme mellem indkobling og udkobling. Kører du eks. drift skal der afledes meget varme. Jo tungere svinghjul du har, jo mere stabilt går motoren i tomgang og jo nemmere er igangsætning. Men får du et let svinghjul i motoren monteret kan det være sværere at igangsætte bilen, da der ingen masse er til at holde omrejninger på motoren. Dog får du mere omdrejningsvillighed og mere effekt, da motoren ikke skal trække svinghjulet op i hastighed. 

Koblingspladen er den som er forbundet med gearkassen gennem højgearsakslen. Den sidder klemt fast mellem svinghjul og trykfod. Trykfoden er den der aktiveres med koblingspedalen, når denne aktiveres letter den trykket og giver plads til at koblingspladen ikke følger med svinghjul og trykfod rundt. - Hermed udkobling og du holder stille eller kan skifte gear. 

En sports/racer -koblingsplade kan være belagt med organisk matriale, blandet med sintermetal eller ren sintermetal. Ren sintermetal gør at du får en hård tilkobling (ON/OFF). Men kan holde mere effekt. 

Effekten, der kan føres igennem systemet, er en blanding af diameteren på koblingsskiven, trykket fra trykfoden og belægningstypen. 

Hvad der får en kobling til at glide er momentet der tilføres fra motoren. Drejningsmomentet er en betegenlse for hvor meget motoren vrider/trykker. Der er forskel på hvor meget en original kobling kan klare, nogle kan klare meget lidt, andre meget effekt forøgelse. Spørg her andre der har tunet netop din type motor. 

Flerpladet kobling er også en mulighed, men disse er meget omkostningsfulde. De ligger ofte omkring 10.000kr+

Herunder finder du nogle af de koblinger vi forhandler. Vi kan skaffe racerkoblinger til næsten alle bilmærker og modeller. Du er sikker på at få en kobling i højeste kvaliet, når du køber ved Qualitec.dk Ofte kan du vælge mellem en zintermetal kobling eller en organisk kobling med zintermetal i. Den mest effektive racerkobling er en zintermetal kobling men den tager også "hårdt" ved og du kan ikke koble "blødt" til. Der er en organisk kobling mere blid. Kan du ikke finde en til din model kan du altid kontakte os og vi hjælper med at finde den til dig. 

Sorter efter

BMW E46 Rear Toe Arms With Bucket Delete

1.00350.08-YZ261
For True Coilovers Setup Only
750,00 (DKK) inkl. moms

BMW 3 Series 4th Gen (Rear Integrated) E46 (Non-M) 97-06

L39-BMW009
Performance shock absorber with arms
6.875,00 (DKK) inkl. moms

BMW CUT OFF SHIFT ROD

1.00122.04-0221
Can be adapted to any engine and gearbox
587,50 (DKK) inkl. moms

Wheel Studs M14*1.25 - 82mm

1.00222.10051
Total length 82mm.
Fra 22,50 (DKK) inkl. moms

Servostyringsbeholder - Power steering reservoir - 0,6 liter

1.00145.01021
Aluminiums tank til eks. servovæske.
375,00 (DKK) inkl. moms 350,00 (DKK) inkl. moms

Clutch adjustment for realese bearing

1.00231.11011
This tool is designed to be mounted inside the bell housing to adjust the clutch release bearing arm.
262,50 (DKK) inkl. moms

Aluminium Wheel nuts - M12*1.25 - Blue (Set of 20pc)

Total length 52mm.
187,50 (DKK) inkl. moms

Aluminium Wheel nuts - M12*1.5 - Blue (20pc. set)

Total length 52mm.
250,00 (DKK) inkl. moms

Bremsevæskeslange 7,5mm.

1.00232.06041
Fuel(Non alcohol), Engine oil, Lube, Coolant and Air lines
162,50 (DKK) inkl. moms

BMW 3 Series 5th Gen E90/E91/E92/E93 06-13

L39-BMW011
Performance shock absorber with arms
6.370,00 (DKK) inkl. moms

OBP justeringskabel

OBP-CB009
470,00 (DKK) inkl. moms

BMW E90 Differential reinforcement - TYPE 215L differential

1.00234.04051
Reinforcement kit.
625,00 (DKK) inkl. moms

BMW E46 ALUMINIUM DIFFERENTIAL BUSHING SET

1.00220.11052
900,00 (DKK) inkl. moms

Lock nut M14x1,5 - Right

1.00204.11042
Right
23,75 (DKK) inkl. moms

BMW E90 Differential reinforcement - TYPE 188L differential

1.00122.03-0214
Reinforcement kit.
625,00 (DKK) inkl. moms

BMW short shifter V2

1.00151.03011
BMW gearkasser getrag/ZF
1.860,47 (DKK) inkl. moms

Exedy OE 2006-2011 Mazda MX-5 Miata L4 Slave Cylinder

SC908
563,75 (DKK) inkl. moms

Kobling slavecylinder - BMW ZF / 530D

1.00230.07013
M10x1
437,50 (DKK) inkl. moms

Lock nut M14x1,5 - Left

1.00204.11055
Left
30,00 (DKK) inkl. moms

Lock nut M16x1,5 - Left

1.00204.11056
Left
32,50 (DKK) inkl. moms
Filters Close