VR6 24V guide

R32 - VR6 24 ventilet guide til montering af turbo

 Montering af turbo på en VR6 R32 motor kan gøres til en relativ nem sag. Vi har herunder forsøgt at guide dig igennem hvilke dele du skal bruge og hvad du skal være opmærksom på. Man skal som det første være sikker på at motoren ikke er dårlig, er blevet serviceret korrekt og skiftet olie ofte, så der ikke er aflejringer af skidt i moroten. 

Sæt OBD-tester på for test af fejl på motorstyringen

Lav en kompressionstest og en lækage test - Skal være mellem 10-13 bar. Max 2 mellem hver cylinder

En ny luftmassemåler vil ofte være en fordel da de bliver dårlige

Nye tændrør kan være en fordel

Vandtempratursensoren er kendt for at være dårlig og kan udskiftes til den grønne model

 Golf VR6 24v

Turbokit med effekt op til 520 hk

Motoren er rigtig glad for at få mere luft ind - Dette gør du ved at monteret et turbokit. Vi har eks. turbokit som gør montering nem. 

Exhaust kit til VR6 24v / R32 - Vælg mellem forskellige setups / turbolader 

Oile fødeslange - Tilgangsslange til turbolader 

Olie returløb - Slange fra turbo og retur til motor

Vandkøling af turbo - Vandkølingskit med slanger og AN-fittings

 

IC - Køling af ladeluft & luftfilter

Intercooler er et vigtigt element ved tuning med turbo, den sørger for at den komprimerede luft bliver kølet ned igen. Det gør luften der kommer ind i motoren mere effektiv og sørger for at der kommer tændingsbanken. Et alternativ til montering af intercooler og rørføring er vandindsprøjtning. Med vandindsprøjtning skal der ikke laves lange rør og monteres en stor intercooler i fronten af bilen - Man kan også kombinere vandindsprøjtning og en intercooler - Det giver dobbelt effekt. Når rørsystemet er underopbygning skal der også monteres et luftfilter, vi anbefaler et åbent filter og ikke original luftfilter kasse hvis effekten skal højt op. 

Intercooler kit - Find IC kit til flere modeller, er din bil ikke på listen speciallaver vi gerne et kit til din bil

Universal IC - Intercooler til universal montering ved byg selv projekter

Rustfri rør - Rør til opbygning af intercooler rør - Kan også bruge til speciallavet udstødning

Alurør - Aluminiumsrør vejer ikke så meget som rusfri rør og kan herfor være en fordel

Siliconeslanger - Slanger til at forbinde rør mellem turbo, intercooler og indsugningsmanifold 

Rustfri spændebånd - Spændbånd til montering af slanger og rør

Vandindsprøjtning - Med vandindsprøjtning får du mindre tændingsbanken og mere effekt 

Sportsluftfilter - Universal åbent luftfilter - Vi skaffer alt hjem fra K&N filter eks. 

 Intercooler kit

Benzinsystem - Benzindyser og benzinpumpe

Med mere luft ind i motoren skal der også mere benzin. Originale benzindyser kan ofte ikke levere mere end 20-30% mere benzin end hvad der bruges ved original effekt. 504cc. dyser levere til ca. 480 hk. og 668mcc. dyser til omkring 580hk. Udskift dyserne sammen med luftmassemåleren da denne også har et maks luftflow. 3" luftmassemåler max'er ofte ud ved 340 hk. En 4" luftmassemålerhus kan klare op til ca. 450 hk. 

Benzinsystem - Her finder du alt til opbygning af benzinanlæg

504cc. dyser - Rigtig gode højohms benzindyser 

668cc. dyser - Også højohms benzindyser som levere masser af benzin

EV1 stik - Bosch stik som passer på overstående dyser - nem montering

Benzinpumpe 400 hk. - Benzinpumpe til direkte montering 

Benzinpumpe extern - Benzinpumpekit hvis effekten skal op på 550-600hk. 

Deatschwerks - Levere benzinpumper til direkte montering - Dog noget højere pris 

Benzinsystem 

Sportsudstødning, Downpipe & universal byg selv udstødning 

Ved montering af turbokit skal forrøret / downpipen speciallaves så den passer til din originale udstødning eller en sportsudstødning. En downpipe til ca. 500 hk. skal være 3" / 76mm. i diameter for at have et fornuftigt flow uden for meget modstand. Der skal bruges en 3" udstødning med gennemstrømningspotter til 500hk. - Vi laver også mange udstødninger speciallavet til alle bilmærker og kan også tilbyde sådan en til dig. Vi har dog også mange der selv bygger udstødning som virker rigtig godt. 

Downpipe - Vi fremstiller downpipe på bestilling. Vi skal typisk have bilen for at det kan lade sig gøre

Racer udstødning - Rustfri udstødning fra Simons eller Magnaflow - Samt alt til byg selv manden

Rustfri rør - Ofte bruges rustfri rør til opbygning af et rigtig fint udstødningssystem, vi har 30, 45, 60 & 90 grader bøjninger

Sportskatalysator - Racerkatalysator med højt og effektivt flow

 Udstødningssystem

Motorstyring - Programmerbar ECU eller original motorstyring

Man kan lave mange hk. med original motorstyring - Du kan eks. bruge 504cc. dyser og en 95mm. luftmassemåler hus, her kan du lave op til omkring 450 hk. Med større 668cc. dyser kan du lave op til 550 hk. Hvis du skal bruge bilen til hverdagskørsel kan det være en fordel blot at bruge original motorstyring da du bevare alle standard funktionerne. En chiptuning med Emulator kan vi hjælpe med - Ring for pris. Herunder ser du en video hvor vi køre med emulator på en 1.8T motor. 
En mulighed er også at sætte en programmerbar motorstyring på - ECU master er god til at få lavet CAN-BUS signaler fra deres motorstyring som passer på forskellige bilmærker. Se altid efter om de har et setup der passer til din bilen eller kontakt os. 

Programmerbar motorstyring - Vi sælger flere forskellige modeller, Vems, Ecu master, Megasquirt osv. 

Special motordele til tuning & kobling

Hvis du skal have bygget motoren om til en racermotor med eks, smedet stempler, h-profil plejlstænger, anden toppakning, ARP bolte osv osv. har vi også dette. Kan du ikke finde dele på hjemmesiden er du meget velkommen til at kontakt os, så finder vi delene til dig. Vi har eks. også racer kit til flere motore, de indeholder ofte stempler, plejlstænger og lejer mm. Disse motorkit laver vi også gerne så de passer til dit behov. 

Motordele - Alt i motordele til tuning af R32 motoren

ARP R32 topbolte - Rigtig stærke topbolte fra ARP bolts

ARP R32 main stud kit - Lejer til hovedelejeoverfald

K1 R32 h-profil plejlstænger - 164mm. plejlstænger til min. 600hk. 

Racering lejer til VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Lejer til plejlstænger i højeste kvalitet

Racing hovedelejer til VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Meget kraftige lejer til krumtappen

Engine kit - Motorkit til performance motor

VR6 R32 koblingskit fra Sachs Performance - Rigtig gode koblingssystemer fra Sachs