Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordele

    Motordele

    Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste. 
    Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her. 
    Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen. 
    Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.

    Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.

    Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.

    Sorter efter

    3/8" plejlstangsbolte - SPA turbo

    1.00204.09051
    Stærke bolte til H-profil plejlstænger eller upgrade til orginal plejlstænger.
    95,00 (DKK) inkl. moms 62,50 (DKK) inkl. moms

    ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0.051-0.152 mm. clearence (Mærkeblåt)

    1.00119.02-AR-1-(RR-1)
    218,75 (DKK) inkl. moms

    Wiseco Piston Pin - 22 x 60 x 10.57mm SW 9310 Piston Pin

    S722
    Fra 295,82 (DKK) inkl. moms

    ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - Std. størrelse (4B1606H)

    1.00139.06-4B1606H
    1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
    495,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M50, M52 & S50/S52 (US Spec) - ARP Topbolte

    1.00139.02021-201-4302
    Topbolte til BMW M50, M52 & S50/S52 (US Spec)
    2.437,50 (DKK) inkl. moms

    ACL - Lejer til krumtap VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD

    1.00139.07-5M1644H-STD
    1 sæt.
    675,00 (DKK) inkl. moms

    Toppakning til 1.8T

    1.00138.04-0470036
    Ståltoppakning til VAG 1.8T
    399,00 (DKK) inkl. moms

    Spændeskive ARP M10 - Udvendig 3/4" - Tykkelse .120" - (1pcs) - 200-8519

    1.00206.04015
    ARP skiver
    15,00 (DKK) inkl. moms

    Wiseco Piston Kit Seat Toledo VW 1.8T 20V Turbo 1.8L 4 cyl.

    1.00145.02-WK563M81AP
    WK563M81AP - Audi / Seat / Skoda / VW - 1.8 20V Turbo (AVC, ANB, AWU, AEB, APP, ARY, AUQ)
    5.826,60 (DKK) inkl. moms 5.125,00 (DKK) inkl. moms

    ARP Ultra Torque lube 0.5 oz. pouch

    1.00206.07024
    50,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Main Bearing Shell BMW M20/50/52/54 Std. - 7M1532H

    1.00122.03-7M1532H-STD
    1.555,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M20 - ARP Topbolte

    1.00139.02071-201-4305
    ARP Topbolte til BMW M20
    2.495,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M20/M50 plejlstangslejer - (Size STD)

    1.00155.05-CR6640XP
    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Rod Bearing Set
    612,50 (DKK) inkl. moms

    Cometic BMW M50B25/M52B28 ENGINEE 85mm.070" MLS-5 325.525.32 (1.78mm.)

    1.00139.08061
    WC4328-070
    2.595,00 (DKK) inkl. moms 2.375,00 (DKK) inkl. moms

    VAG 144mm. - K1 H-profil plejlstænger

    1.00138.03-043DQ14144
    K1 144mm. plejlstænger som kan holde til 500+ hk.
    4.300,00 (DKK) inkl. moms

    VW water-cooled Main stud kit - 204-5402

    1.00139.03041
    ARP bolt til lejeoverfald ved krumtappen.
    1.800,00 (DKK) inkl. moms

    Wiseco Head Gasket Nissan CA18 DOHC 85.00mm

    1.00138.03-W6582
    WW6582
    1.125,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic Head Gasket BMW M20B25/B27 MLS 85.00mm 3.05mm

    1.00139.08071
    WC4394-120
    2.795,00 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP0.5
    Bearing Shells
    842,88 (DKK) inkl. moms

    Mercedes M102.962 - Special made JE pistons - With skirt coating

    M102.962
    Set of 4
    14.125,00 (DKK) inkl. moms 13.745,00 (DKK) inkl. moms

    Toyota 2,0 16V 1994- (3S-GE, MR2, Corolla) (8 stk)

    8 stk Mekaniske Løftere.
    4.340,00 (DKK) inkl. moms

    BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) & 3.2L (S52US) inline 6 - ARP Main stud kit - 201-5000

    1.00139.03061
    Bolte til hovedelejeoverfald til BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) & 3.2L (S52US) inline 6
    1.545,00 (DKK) inkl. moms

    ARP BMW E46 M3/S54 Main Stud Kit

    1.00121.04-201-5002
    Also used in BMW M50 engine with the bigger Main Bearing Cap - As thise are a bit longer
    1.545,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic Head Gasket BMW M50B25/M52B28 MLS 85.00mm 3.05mm

    1.00139.08011
    WC4328-120
    2.795,00 (DKK) inkl. moms 2.625,00 (DKK) inkl. moms

    Audi/VAG 1,8 4 Cyl. 5-Valve engine 20V - Uden retainer - LAGERSALG

    1.00123.0402-62.260.001
    Double spring intake / exhaust springs (12 single spring) - (16 double spring) - upper spring retainers Standard / Standard - lower retainers inlet Standard / Standard - lower retainers outlet is not necessary / is not necessary - fitting instructions: intake / exhaust Installed high 34,0 / 32,0 - Valve lift 11,0 / 13,0 - Hardness kp 72 / 115.
    2.375,00 (DKK) inkl. moms 1.856,25 (DKK) inkl. moms

    M50 - 2.0-2.5-3.0L 292°/272° - TURBO 700-800 HK.

    Inlet 292° / 112° / 11,8mm / 2,6mm @ TDC - Exhaust 272° / 118° / 11,5mm / 1,2mm @ TDC - Stabil tomgang ved 1200 RPM.
    8.750,00 (DKK) inkl. moms

    Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D85,5m - 330015R

    1.00146.01-330015R
    2.375,00 (DKK) inkl. moms

    ARP Toyota Supra 2JZGE/GTE Head Stud Kit

    1.00139.01-ARP-203-4205
    Head Studs
    2.775,81 (DKK) inkl. moms

    ARP Honda F20C/F22C S2000 Head Stud Kit

    208-4702
    2.202,50 (DKK) inkl. moms

    ARP 03 Mazda 2.3L DOHC 16V Main Stud Kit

    218-5402
    1.415,00 (DKK) inkl. moms

    BMW N54B30 - Athena skæreringstoppakning - 330074R

    1.00156.02-330074R
    Skæreringstoppakning til BMW N54B30 motor. D:86mm. TH1,5mm. - Billedet er en illustration.
    2.343,75 (DKK) inkl. moms 2.250,00 (DKK) inkl. moms

    ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (without tool) head bolt kit - 204-3901

    1.00139.03011
    AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
    1.650,00 (DKK) inkl. moms

    ARP 7/16in-20 12 point Nut Kit (Pack of 2)

    1.00123.03-300-8323
    50,00 (DKK) inkl. moms

    Volvo B230 - Athena MLS

    338244R
    MLS toppakning til VOLVO B230 - Athena MLS Head gasket VOLVO 2.3L B230A-E-F-FT - Diameter 97mm. Tykkelse 1,15mm.
    1.075,00 (DKK) inkl. moms

    M50 - 2.0-2.5-3.0L 280°/268° - TURBO 600-700 HK.

    Inlet 280° / 11,75mm. Exhaust 268° / 11,5mm
    8.750,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (11.0:1) - 84mm.

    1.00145.01-KE324M84
    KE324M84
    10.631,25 (DKK) inkl. moms 7.375,00 (DKK) inkl. moms

    Honda H22 - H-profil plejlstænger - LAGERSALG

    1.00137.03-MT001
    Honda H22 plejlstænger som kan holde til 500+ hk.
    2.375,00 (DKK) inkl. moms 625,00 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0

    1.00141.05-MB7084XPC.026
    Bearing Shells
    1.162,03 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.5
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms

    Wiseco Subaru EJ20/EJ25 Turbo 130.5mm - BoostLine Connecting Rod Kit

    SB5137-905
    4 Cyl
    6.600,00 (DKK) inkl. moms

    Piston ring set for 1 piston - TFSI EA113

    82,5mm.
    250,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Thrust bearing Toyota 2JZGE/2JZGTE

    1.213.03052-2T8103
    Bearing
    265,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic AUDI/VW 1.8T 20V 82.00mm .056" MLS head - 1,42mm.

    4558-056
    1.625,00 (DKK) inkl. moms

    Distanceskive / leje for krumtap - 1 sæt

    1.00205.05042
    Langsgående leje for krumtap TFSI motor 06F - 06A105637A
    175,00 (DKK) inkl. moms

    ARP VW 1.8 Ltr turbo 20V M10 (without tool) HSK-ARP2000 - 204-4103

    1.00139.03021
    AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
    2.375,00 (DKK) inkl. moms

    2JZGE / 2JZGTE - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B8100H-STD

    1.00139.05-6B8100H-STD
    1 sæt.
    995,00 (DKK) inkl. moms

    ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - overstørrelse 0,25mm. (4B1606H0.25)

    1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
    495,00 (DKK) inkl. moms
    Filters Close