Du har ingen varer i din varekurv.
I denne guide forsøger vi at hjælpe dig på vej med tuning af din RB25 motor. Motoren er nem at få ekstra hk. ud af - Uden den store penge pung skal op af lommen. Bemærk at biler udstyret med Tiptronic gearkasse skal laves på en anden måde da gearkassen ikke kan håndtere den ekstra effekt.
- Mange vil gerne vide om de har alle de dele, de skal bruge for at sætte en ny turbo på deres bil. Hvis du er i tvivl, kan du gøre følgende:
- Lav et logind på hjemmesiden - Så er du oprettet som kunde
- Alle de varer, du forventer at skulle bruge - eller er i tvivl om - lægger du i varekurven.
- Send en mail til mig - Jeg kan se de dele,du har i varekurven samt tilføje dele, hvis du mangler noget.
Før du starter er det en rigtig god ide at sætte dig for hvor mange hk. du vil have. Da du eller kan komme til at købe dele som ikke er relevant for din opgradering. Et godt sted at starte er ved 300, 350 og 450 hk. - Det er 3 steps med nemme opgraderingsmuligheder. Alt over 500 hk. kræver en en større ombygning og andre dele.
RB25DE - NON-TURBO twin-cam 180 - 200 hk @ 6000 rpm
RB25DET - twin-cam TURBO (T3 Turbo) 245-250 hk
NEO topstykket monteret fra 1998 gav bedre emmension, den har også mekaniske løftere og en anden knastakselprofil.
RB25DE NEO- NON-TURBO twin-cam 219 hp @ 6000 rpm RB25DET NEO - twin-cam TURBO 276 hp @ 6400 rpm
Standard ladetryk er 0,5 bar indtil 4500 rpm. Herfra 0,7 til 7000 rpm. Det giver en bedre brændstoføkonomi. Det først man ofte vil gøre er at få den til at køre med 0,7 bars ladetryk helt nede fra bunden af. Dette gør du ved at sætte den sorte ledning til ladetryksventilen til stel. Vil du have lidt mere ladetryk kan du montere en boostcontroller, manuel eller elektronisk. Her kan du sikkert køre med 0,85 bars ladetryk. Her vil 3" downpipe uden katalysator, stor front monteret intercooler, high flow luftfilter, Z32 MAF og et par nye tændrør give sikkerhed og ekstra effekt.
Topstykket på en R33 (ikke turbomodelen) er en smule anderledes, her er der ikke vand og olietilslutning til turboladen.
Køre du med mere end 0,9 bars ladetryk vil de standard keramiske turboladere gå istykker for tidlig.
Oliekøling kan være nødvendig da motoren ellers kan blive for varm.
Oliemangel i sving med høj hastighed. Her kan motoren komme til at mangle olie da olien bliver tvunget til siden, her kan det være en ide at hælde ca. ½ liter ekstra olie på motoren.
300+ kræver en ny motorstyring
320-340 hk. skal turbolader, toppakning (1.2 bars ladetryk), kobling, luftmassemåleren og dyserne opgraderes.
340+ Vil en alukøler være rigtig godt hvis du presser bilen ekstra meget
500+ Smedet stempler, H-profil plejlstænger, forstærket toppakning, ARP bolte, Portning af topstykke.
Ønsker du en nem, hurtig og effektiv opgradering kan du vælge at montere 2 nye og større turbolader. Dette kan du og få min. 550 hk. ud af det. Turboladerne er billige men samtidig rigtig gode. Det anbefales stadig at montere større udstødning, indsugning osv. osv.
Bolt on turbo RB25 - Turbo til direkte montering på originalt system.
Når du har styr på din motors opbygning indvendig eller ikke vil overstige overstående i første omgang, er det tid til montering af større turbolader. Vi har herunder et godt setup for de dele der skal bruges på udstødningssiden. Du skal forvente at spoolup vil være omkring 4000 omdr. med en T70 turbolader.
RB20DET / RB25DET turbomanifold - Manifold i meget høj kvalitet og god godstykkelse
38mm. Wastegate - Wastegate til direkte montering på turbomanifolden - Vælge mellem flere modeller med bolt flange
T70 turbo - Billig turbolader til omkring 600 hk.
T70 Anti-surge turbo - Turbolader med T3 flange til omkring 550-650 hk.
Olieslange kit - Olieslanger for tilgang og returløb til turbo - Nem montering
Vandtilkobling til turbolader - God køling af turbo'en er vigtig for lang holdbarhed
Downpipe - Speciallavet forrør til vores turbokit
Komplet turbokit til 700hk. - Rigtig godt udgangspunkt for masser at effekt
Med en ny indsugningsmanifold for du ikke kun et flot motorrum - også mere power. De fleste af vores manifolde er lavet med tragte indvendig i manifolden som øger flower ekstra meget. Der medfølger alt hvad du skal bruge til montering, som eks. kølerslanger, gasspjæld og ny dysebro. Det kan anbefales at køre med 668cc. dyser til omkring 550 hk. og 875cc. dyser hvis du skal på omkring 750hk. Med den nye indsugning skal der monteres dyser med 13.5mm. o-ringe - Standard Bosch mål og de dyser vi linker til.
RB25 / RB25DET indsugning - Kvalitets manifold med meget højt flow
Luftfilter - Med montering af større turbo skal der mere luft ind igennem luftfilteret
668cc. dyser - Dyser som er med op til ca. 550-600 hk. - Alt efter blandingsforhold
875cc. dyser - Dyser som er med op til ca. 750-800 hk. Alt efer blandingsforhold
EV1 stik - Stik til montering af overstående dyser, stikkene skiftes meget nemt hvis du har en tang der kan klemme stikbenene.
Ekstra god køling af motoren er rigtig vigtig når du er ved at tune din bil - Især hvis du presser bilen meget. Vi har eks. alukøler som er til direkte montering og som giver utrolig god køling. En stor intercooler er også meget vigtig når ekstra ladetryk og flow skal igennem systemet.
Alukøler & kølesystem - Rigtig gode alukøler som køler ekstra godt ved hård belastning.
Intercooler kit - Vi har super godt intercoolerkit til Nissan - endda til den rigtige pris
Universal intercooler - Intercooler til bygselv manden eller hvis vi skal bygge et speciel system for dig
Aluminiumsrør - Spar på vægten og prisen ved køb af alu-rør
Siliconeslanger - Rigtig gode universale siliconeslanger til montering af nyt rørsystem
Rustfri spændebånd - Spændebånd til montering af slanger i små og store størrelser
Man kan få mange plug and play udstødningssystemer til mange bilmærker. Men måske er du ved at lave en motor der har nogen flere heste kræfter end hvad et PNP udstødningssystem kan klare. Her kan vi hjælpe med at specialbygget udstødning eller dele til at du selv kan bygge af. Vi anbefaler 3" op til 500-600hk og 3,5" herover.
Udstødning - Her finder du alt hvad du skal bruge til at bygge stor performance udstødning med
Special bygget - Vi speciallaver udstødning til at biler - I højeste kvalitet
Ofte kan et originalt benzinanlæg ikke følge med når der bliver monteret stører turbo hvor der både skal mere luft og benzin ind i motoren. Her kan du ofte blot montere en ny pumpe hvis det er op til omkring 500-700 hk. Dog anbefales det at kommer du over 500hk. skal du kontrollere hele systemet for "propper" - Det kan eks. være benzinfilter, dysebro, benzinslanger og tilkoblinger (studser). Vi har alt du skal bruge til opgraderingen af dit benzinsystem - Eks. er der mange der montere en surge tank, hvor der er enten 1 eller 2 benzinpumper i - Dette giver mulighed for op til 2000 hk. uden ladetryk og 1600 hk. med ladetryk. Her skal der eks. bruges AEM 1000 hk. benzinpumper og surge tank med 2 interne benzinpumper.
Opgraderings-benzinpumper - Benzinpumper til intern montering og ekstern montering
Surge tank - Unik mulighed for opgradinger af benzinsystemet uden af skulle udskifte den originale tank.
AN-fittings - Alt i AN fittings til montering af benzinpumper, filter, slanger osv osv.
Benzinsystem - Her finder du alt hvad du skal bruge til opbygning af benzinsystemer og opgradering
Med et plug and play system fra ECU Master er du meget hurtig og godt kørende. Når du bestiller et plug and play system får du en opstartsfil med - Dette gør opstart af den nye motorstyring rigtig nemt. ECU master kan klart anbefales som at kvalitetsprodukt til en super skarp pris. PNP kittet fåes som du ser herunder med samlet stik og ledninger - Lige til montering.
ECU Master motorstyring - Selveboksen der er fuld programmerbar
Plug and Play RB25 boks - Boksen der monteres på original ledningsnet / stik
Som du kan læse i denne guide (øverst) - Har motoren brug for en opgradering af motordele hvis den skal kunne klare effekt over 500hk. - Og det når man jo rigtig hurtig med sådan en motor. Vi har forhandling af lang de fleste kendte mærker som eks. Je, Wiseco, ACL, K1, Athene, Cometic, ARP osv osv. Så du kan hurtig og nemt få opgraderet motoren. Finder du ikke de dele du skal bruge er du meget velkommern til at skrive til os.
Motordele - Alt i motordele til opgradering
Smedet stempler - Kvalitet fra JE og Wiseco
H-profil plejlstænger - Stærke plejlstænger skal der i - Til turbo motor bruges H-profil
Toppakning - Ståltoppakning eller skæreringstoppakning er begge en mulighed (Super begge)
Justerbare knasthjul - Ofte en nødvendighed når toppen eller blokken er blevet planet og der er kommet en ny knastaksel i
ARP bolte - Bruges ofte både til topstykke, plejlstænger og undermotor
ACL lejer - Opgranderingslejer der er af hård matriale
Engine kit - Sæt til flere motormodeller, finder du ikke til din laver vi et kit