En blow off ventil er monteret i motorens tryksystem og har forskellige funktioner. Når motorens gasspjæld lukkes kommer der højt tryk pga. luftstrømningen / hastigheden fra turboladeren. For at holde luftstrømningen igang og ikke sætte gang i trykbølger får man blow off ventilen til at lufte ud. Dette bevirker også at turboladeren's omdrejninger holdes igang og du dermed holder bedre ladetryk mellem gearskift. Indeni blow off ventilen er der monteret en fjeder, som ofte holder ventilen lukket op til ca. 0,6 bars ladetryk, men når man tilføjer tryk/vacum som er i indsugningsmanifolden vil blow off ventilen åbne op når bilen står i tomgang med vacum og holde ventilen lukket med ladetryk, da ladetrykket trykker ned på stemplet. Når du går fra fuld gas og ladelufttryk til lukket gasspjæld, er der stadig fuldt gang i turboladeren, stort vacum i manifolden som åbner blow off ventilen så overtrykket kan slippe ud i den fri luft eller recirkulere. Hermed holdes turboen's omdrejninger oppe og er klar til næste gear.
Qualitec.dk forhandler flere forskelling typer billige Blow off ventiler. En blow off ventil bruges i forbindelse med "udluftning" af det høje overtryk der kommer fra turboen når man lukker gasspjældet. Køb blow off ventiler online, vi levere fra dag til dag på alle ventiler der er på lager.
For ikke at beskadige turboen er det vigtigt at få monteret en blow off ventil. Køb blow off ventiler her på siden til billige priser.
Størstedelen af vores blow off ventiler er universale. Har vi ikke en til din model kan du sende os en mail med billeder af din originale ventil med mål på studser osv. så vi kan finde en der passer på din model.
Elektronisk blow off ventil til diesel biler. Med denne ventil får du den fede pift lyd som der kommer fra en benzinbil med turbo og blow off ventil. BOV.
Solenoid driven blow off valve for the 2013-on VAG .8 TSI engine (US codes CPKA and CPRA) and 2.0 TSI engine (Euro code CNTA, CHHA, CHHB, CJXB and CJXC;US codes CPLA and CPPA) including Golf MK7 R.