Garrett

Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

Sorter efter

Tial Turbines for Garrett GT/GTX 28/30/35 center cartridges

1.00234.02033
Flange OD: 76,2mm. - ID: 53,63mm. - Passer til clamp 1416C
310,50 (DKK) inkl. moms

Turbo - 260hk Garrett GT2554R - 836023-5001S

1.00122.00-836023-5001S
Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Effektiv tuning op til 260hk.
6.875,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 300hk Garrett GT2560R - 836023-5003S

1.00158.01-836023-5003s
Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Effektiv tuning op til 300hk.
7.000,00 (DKK) inkl. moms 6.075,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 320hk Garrett GT2860RS - 836026-5014S

1.00141.09-836026-5014S
Turbo passer på 1.4 - 2.3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Op til 320hk.
7.495,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 340hk Garrett GT2860RS - 836026-5013S

1.00127.08-836026-5013S
Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator
7.625,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 350hk Garrett T3/4

452059-0001
Turbo passer på 1.8 - 3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Op til 350hk.
11.875,00 (DKK) inkl. moms 8.945,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 400hk Garrett GT32

1.00122.02-452233-5005S
Turbo passer på 2 - 3.5 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator
5.500,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 410hk Garrett GT2876R - 705330-5002S

Turbo passer på 1.4 - 2.3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og ikke actuator.
8.595,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 460hk Garrett GT2871R - 836026-5021S

1.00159.01-836026-5021S
Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og ikke actuator
8.875,00 (DKK) inkl. moms

Turbo - 475hk Garrett GT2871R - 836026-5020S

1.00131.01-836026-5020S
Turbo passer på 1.4 - 2.3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Op til 475hk.
8.875,00 (DKK) inkl. moms

Turbo Discharge Flange for Tial and Garrett Housings on G-Series 25/30/35 & GTX30/35 V-Band Style T304 SS

1.00234.08031
Flange O.D 3.54" / 90,0mm - (G-Series G25/G30/G35 & GTX30/35) – Stainless Steel
235,00 (DKK) inkl. moms

V-Band inlet for Garrett GT/GTX30/35 and Garrett G25-550/660 Turbo models (TIAL)

1.00232.12032
Flange OD: 76,2mm. - ID 54,15mm.
281,25 (DKK) inkl. moms

Garrett GT2871R - 836026-5019S

1.00141.09-836026-5019S
Passer til en 1.8 - 3.0L motor.
8.875,00 (DKK) inkl. moms

Garrett GT2854R - 836026-5001S

1.00158.0103-836026-5001S
Passer til en 1.4 - 2.2L motor.
6.500,00 (DKK) inkl. moms

Garrett Turbine Housing GT28/0.86 (5-bolt)

1.00158.02-430609-0231
TRIM 76 A/R 0.86 - T25 inlet - 5-bolt outlet
1.625,00 (DKK) inkl. moms

Garrett GT2860R - 836026-5016S

1.00159.01-836026-5016S
Med denne turbo medfølger der actuator
5.625,00 (DKK) inkl. moms

Garrett G57-2000 - 880547-5008S

Passer til 3.0L - 12.0L motor
27.995,00 (DKK) inkl. moms

Garrett G57-2350 - 880547-5009S

Passer til 3.0L - 12.0L motor
29.995,00 (DKK) inkl. moms

Garrett G57-2550 - 880547-5010S

Passer til 3.0L - 12.0L motor
30.995,00 (DKK) inkl. moms

Garrett G57-2750 - 880547-5006S

Passer til 3.0L - 12.0L motor
32.495,00 (DKK) inkl. moms