Alle priser er inkl. moms

Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

Sorter efter

All Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

1417
Rustfri stål - passer til pakning 1417G
448,50 (DKK)

Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

1400
Rustfrit stål - passer til pakning 1400G
353,62 (DKK)

Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

1.00160.02-14000
Almindelig jern - passer til pakning 1400G
209,59 (DKK)

Divided T4 - Flange

1.00156.05-14420
Almindelig jern - passer til pakning 1442G - Garrett GT3788/GT4088R/GTX4088/GT4094R/GT4202R GT4294R/GT4508R/GTX4508R - Borg Warner EFR 7064/7670 D/C/G type
258,75 (DKK)

Garrett banjo-tilslutning - Sort alu

M0006
Passer til Garrett turbolader med 7/16-24 UNF
175,00 (DKK)

Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

1443
Rustfri stål - passer til pakning 1443G
448,50 (DKK)

Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

1.00159.01-14430
Almindelig jern - passer til pakning 1443G
310,50 (DKK)

Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

14170
Almindelig jern - passer til pakning 1417G
258,75 (DKK)

Garrett GT30 and GT35 models (Divided/Twin Scroll)

1.00155.03-1391
Passer til clamp 1416C
310,50 (DKK)

Garrett GT30/35 4-Bolt til 3" V-Band Adapter

1.00204.10051
inkluderer ikke parrings flange, fastgørelsesdele og clamps.
752,10 (DKK)

Garrett GT30/GT35 4 Bolt til V-band, flange adapter

1.00158.01-11742
GT30 / 35 4-Bolt til V-Band Adapter Flange Kit for 3 "O.D. downpipe (inkluderer adapterflange, parringsflange, V-Band klemme og fastgørelsesdele)
762,45 (DKK)

Garrett GT3271 turbine

1445
Rustfri stål - passer til pakning 1445G
353,62 (DKK)

Garrett GT3271 turbine

V87
Almindelig jern - passer til pakning 1445G
232,88 (DKK)

Garrett GT3271R

1420
Rustfri stål
465,75 (DKK)

Garrett GT3271R

14200
Almindelig jern
301,88 (DKK)

Garrett GT4088 703457-2 - Turbo outlet flange

1.00134.00 - 19854
Rustfri stål
465,75 (DKK)

GARRETT GTX2860R GEN II 200-475 HK A/R 0.64 - 856800-5003S

Komplet turbolader med turbinehus.
9.685,00 (DKK)