Udstødning

Sportsudstødning & universal udstødning

Her kan du finde lidt af vores udvalg af sportsudstødning til biler. Her på shoppen finder du flere varianter og kvaliteter, så du har mulighed for af vælge hvilken prisklasse du vil lave tun udstødning i. Sportsudstødning diesel eller benzin, du kan bruge samme dele til at bygge udstødning med, ligegyldig om det er diesel eller benzinbil du speciallaver sportsudstødning til. Vi har sportsudstødning til bil og mange universal dele til udstødnigssystemer som eks, rustfri spændebånd til montering af mellempotter, bagpotter, sportspotter og U-klemmer, flexrør osv. Du kan bygge speciallavet sportsudstødning med universal dele i rigtig høj kvalitet, eks. er de rustfri simons udstødningspotter i utrolig høj kvalitet og giver rigtig god lyd fra sig. De er holdbare og ruster ikke. Simons universal udstødning er et rigtigt godt valg når du skal bygge udstødning!

Har du spørgsmål til komplet sportsudstødning eller alm. udstødning

Du er altid meget velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål til vores universal udstødning til biler eller hvis du har andre spøgrsmål f.eks. om valg af sportsudstødning, så kan vi hjælper dig videre med det, Ring til os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige sportsudstødning til bilen.

Ofte stillede spørgsmål om sportsudstødning (klik for at åbne)

Hvad er en sportsudstødning – og forskellen på cat-back, axle-back og full system?

En sportsudstødning reducerer modstand og ændrer lydkarakteren. Axle-back = bagpotte/enderør; cat-back = fra katalysator og bagud (mellemrør + bagpotte); full system = hele rørføringen og ofte manifold/downpipe.

Hvor meget effekt kan jeg forvente med sportsudstødning?

Afhænger af motor og setup. N/A-motorer ser ofte mindre gevinst, mens turbomotorer typisk vinder mere ved høj belastning—især med downpipe og korrekt CHIP tuning.

Hvilken rørdiameter passer til mit effektmål?

Vejledende: op til ~300 hk = 2,5" (63,5 mm); 300–500 hk = 3" (76 mm); højere kan kræve 3,5"+. Vælg efter flowkrav, plads og støjgrænser.

Mellempotte (resonator) vs. bagpotte – hvordan påvirker det lyden?

Mellempotte dæmper resonans/drone og renser tonen. Bagpotte former karakter (dyb/skarp). Uden mellempotte fås mere volumen og lyd, men mere resonans i kabinen.

Hvordan undgår jeg resonans ved motorvejshastighed?

Brug mellempotte/resonator, korrekt rørdiameter og gode ophæng. Større dæmpervolumen og X-pipe/Y-pipe kan også hjælpe.

Universal vs. modelspecifik sportsudstødning – hvad skal jeg vælge?

Modelspecifik = bolt-on og hurtig montage. Universal = maksimal frihed til lyd/flow, men kræver typisk svejs/clamps og tilpasning. Universal/byg selv er ofte billigere.

Er sportsudstødning lovlig i Danmark?

Vælg E-mærkede/EC-godkendte komponenter, hold støjniveau under grænserne og bevar lovpligtige katalysatorer/filtre. Der er ikke længere krav om E-godkendelse af slidkomponenter (Bremser og udstødning på 20 år gamle køretøjer) Tjek altid gældende regler ved syn/ombygning.

Hvilket materiale skal jeg vælge – SS201/304/409 rustfrit eller titanium?

SS304: Rigtig god korrosionsmodstand og pæn finish. SS201:  Lidt mindre korrosionsmodstand, pæn finish SS409: robust og prisvenlig, får overfladisk rust over tid. Titanium: meget let/high-end, men dyrt og kræver korrekt svejsning.

Clamps, V-band og flex – hvad anbefaler I til montage?

V-band til tætte, servicevenlige samlinger (fx turbo/downpipe). T-bolt/U-bolt er fint til mid-/bagsektioner. Flexrør reducerer vibrationer og revner.

Skal bilen tunes, når jeg monterer sportsudstødning?

Bagpotte og Cat-back kræver normalt ikke tuning. Downpipe/katalysator-ændringer på turbomotorer bør matches med ECU-kalibrering for korrekt blanding, EGT.

Påvirker sportsudstødning brændstofforbrug?

Ved cruise kan lavere modstand være neutral/let bedre. Under belastning bruges typisk mere brændstof i takt med højere effekt.

Hvad med O₂-/lambda-sensorer og gevind?

De fleste O₂/lambda-sensorer bruger M18×1,5. Ved custom: svejs bøsninger i korrekt vinkel/afstand (ingen læk) for pålidelige målinger.

Kan jeg montere selv – og hvilket værktøj kræves?

Rutinerede DIY’ere med lift kan klare bagpotte og cat-back systemer.  Speciallavet udstødning kræver erfaring, svejser osv. 

Hvilke dele giver mest “value” ved opgradering?

Turbomotor: downpipe + cat-back. N/A: effektiv mellempotte/bagpotte og korrekt diameter.

Sorter efter

Sports Silencer S90R 2x50mm

Sports Silencer S90R 2x50mm
Diameter of the inlet -2x 50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76C - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76C - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76P - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76P - 50mm

Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76P - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76R - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76R - 50mm

Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T76R - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T90R - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T90R - 50mm

Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer T90R - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 1,75”- Simons U304500R

1.00336.06-U304500R
Oval 140/220 mm
737,50 (DKK) inkl. moms

Stainless 2,5”- Simons U306300R

1.00331.05-U306300R
Oval 140/220 mm
712,50 (DKK) inkl. moms

Stainless 2,5”- Simons U366310R

1.00337.06-U366310R
Oval 140/270 mm
870,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 2,5”- Simons U366315R

1.00331.04-U366315R
Oval 140/270 mm
1.025,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 2,5”- Simons U366325R

1.00331.05-U366325R
Oval 170/240 mm
870,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 2,5”- Simons U366351R

1.00330.06-U366351R
Oval 140/270 mm
1.312,50 (DKK) inkl. moms

Stainless 2”- Simons U305100R

1.00331.04-U305100R
Oval 170/220 mm
745,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 2”- Simons U365110R

1.0033.06-U365110R
Oval 170/220 mm
775,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 2”- Simons U365115R

1.00330.06-U365115R
Oval 170/240 mm
887,50 (DKK) inkl. moms

Stainless 2”- Simons U365120R

1.00331.05-U365120R
Oval 170/240 mm
887,50 (DKK) inkl. moms

Stainless 3,5”- Simons U368910R

1.00337.05-U368910R
Oval 140/270 mm
1.175,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3,5”- Simons U368915R

1.00331.05-U368915R
Oval 140/270 mm
1.250,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3,5”- Simons U368920R

1.00330.05-U368920R
Oval 170/240 mm
1.175,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3,5”- Simons U368925R

1.00337.06-U368925R
Oval 170/240 mm
1.175,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3,5”- Simons U458910R

1.00337.05-U458910R
Diameter 160mm.
825,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3”- Simons U367620R

1.00330.05-U367620R
Oval 170/240 mm
995,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3”- Simons U367625R

1.00331.04-U367625R
Oval 170/240 mm
995,00 (DKK) inkl. moms

Stainless 3”- Simons U367663R

1.00337.06-U367663R
Oval 140/270 mm
1.375,00 (DKK) inkl. moms

Stainless steel 51mm. Inlet -> 80mm. Outlet

1.00335.04-U275120
Length:155mm - Brushed stainless steel
423,75 (DKK) inkl. moms

Stainless steel 63,5mm. Inlet -> 90mm. Outlet

1.00335.04-U276310
Length:170mm - Brushed stainless steel
423,75 (DKK) inkl. moms

Stainless steel 76mm. Inlet -> 100mm. Outlet

1.00335.04-U277600
Length:180mm - Brushed stainless steel
423,75 (DKK) inkl. moms

SUBARU Impreza Mk1 2.0 GT complete exhaust system

SUBARU Impreza Mk1 2.0 GT complete exhaust system
Complete exhaust system for SUBARU Impreza Mk1 2.0 GT
9.415,00 (DKK) inkl. moms

Subaru Legacy 6-cyl Kombi/Estate 3,0R

0SBDH11R
Rustfri Catback fra Simons
6.900,00 (DKK) inkl. moms

Subaru Legacy Outback/Kombi/Estate 2,0R/2,5i - Simons Catback

0SBDH01R
Rustfri Catback fra Simons
6.900,00 (DKK) inkl. moms

Summit Racing SUM-G9034 - Summit Racing™ Headers

SUM-G9034
0,00 (DKK) inkl. moms

Suzuki Swift 1.3/1.5 - Hatchback 2005-2010

L503-0S2-H0
3.750,00 (DKK) inkl. moms

Saab 9-3 Aero Ver. I-Simons Catback

Catback for Saab 9-3 Aero Ver. I
4.345,85 (DKK) inkl. moms

Saab 900 2.0 turbo 1994-> - Simons Catback

063-H5
Rustfri Catback fra Simons
3.737,50 (DKK) inkl. moms

Saab 900 Turbo-Simons Catback

Catback for Saab 900 Turbo
4.218,20 (DKK) inkl. moms

Saab 900 Turbo-Simons Catback

Catback for Saab 900 Turbo
2.643,85 (DKK) inkl. moms

Saab 900 Turbo-Simons Catback

Catback for Saab 900 Turbo
2.899,15 (DKK) inkl. moms

Saab 9000 Turbo - Simons udstødning

060-H1C
Rustfri udstødning til Saab 9-5 Turbo
5.025,50 (DKK) inkl. moms

Saab 900i 2.0/2.3 coupe-Simons Catback

Catback for Saab 900i 2.0/2.3 coupe
4.048,00 (DKK) inkl. moms

Saab 900i 2.0-Simons Catback

Catback for Saab 900i 2.0
3.239,55 (DKK) inkl. moms

Saab 9-3 1.8T/2.0T Aero SS/SC/Cab

063-HEDR
Rustfri Catback fra Simons
4.600,00 (DKK) inkl. moms

Saab 9-3 1.8T/2.0T Aero SS/SC/Cab - Simons Catback

063-HEPR
Rustfri Catback fra Simons
4.456,25 (DKK) inkl. moms

Saab 9-3 1.8T/2.0T Aero SS/SC/Cab - Stor tank

063-HFDR
Rustfri Catback fra Simons
5.456,75 (DKK) inkl. moms

Saab 9-3 2.0T Coupe-Simons Catback

Catback for Saab 9-3 2.0T Coupe
4.345,85 (DKK) inkl. moms
Filters Close