Udstødning

Sportsudstødning & universal udstødning

Her kan du finde lidt af vores udvalg af sportsudstødning til biler. Her på shoppen finder du flere varianter og kvaliteter, så du har mulighed for af vælge hvilken prisklasse du vil lave tun udstødning i. Sportsudstødning diesel eller benzin, du kan bruge samme dele til at bygge udstødning med, ligegyldig om det er diesel eller benzinbil du speciallaver sportsudstødning til. Vi har sportsudstødning til bil og mange universal dele til udstødnigssystemer som eks, rustfri spændebånd til montering af mellempotter, bagpotter, sportspotter og U-klemmer, flexrør osv. Du kan bygge speciallavet sportsudstødning med universal dele i rigtig høj kvalitet, eks. er de rustfri simons udstødningspotter i utrolig høj kvalitet og giver rigtig god lyd fra sig. De er holdbare og ruster ikke. Simons universal udstødning er et rigtigt godt valg når du skal bygge udstødning!

Har du spørgsmål til komplet sportsudstødning eller alm. udstødning

Du er altid meget velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål til vores universal udstødning til biler eller hvis du har andre spøgrsmål f.eks. om valg af sportsudstødning, så kan vi hjælper dig videre med det, Ring til os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige sportsudstødning til bilen.

Ofte stillede spørgsmål om sportsudstødning (klik for at åbne)

Hvad er en sportsudstødning – og forskellen på cat-back, axle-back og full system?

En sportsudstødning reducerer modstand og ændrer lydkarakteren. Axle-back = bagpotte/enderør; cat-back = fra katalysator og bagud (mellemrør + bagpotte); full system = hele rørføringen og ofte manifold/downpipe.

Hvor meget effekt kan jeg forvente med sportsudstødning?

Afhænger af motor og setup. N/A-motorer ser ofte mindre gevinst, mens turbomotorer typisk vinder mere ved høj belastning—især med downpipe og korrekt CHIP tuning.

Hvilken rørdiameter passer til mit effektmål?

Vejledende: op til ~300 hk = 2,5" (63,5 mm); 300–500 hk = 3" (76 mm); højere kan kræve 3,5"+. Vælg efter flowkrav, plads og støjgrænser.

Mellempotte (resonator) vs. bagpotte – hvordan påvirker det lyden?

Mellempotte dæmper resonans/drone og renser tonen. Bagpotte former karakter (dyb/skarp). Uden mellempotte fås mere volumen og lyd, men mere resonans i kabinen.

Hvordan undgår jeg resonans ved motorvejshastighed?

Brug mellempotte/resonator, korrekt rørdiameter og gode ophæng. Større dæmpervolumen og X-pipe/Y-pipe kan også hjælpe.

Universal vs. modelspecifik sportsudstødning – hvad skal jeg vælge?

Modelspecifik = bolt-on og hurtig montage. Universal = maksimal frihed til lyd/flow, men kræver typisk svejs/clamps og tilpasning. Universal/byg selv er ofte billigere.

Er sportsudstødning lovlig i Danmark?

Vælg E-mærkede/EC-godkendte komponenter, hold støjniveau under grænserne og bevar lovpligtige katalysatorer/filtre. Der er ikke længere krav om E-godkendelse af slidkomponenter (Bremser og udstødning på 20 år gamle køretøjer) Tjek altid gældende regler ved syn/ombygning.

Hvilket materiale skal jeg vælge – SS201/304/409 rustfrit eller titanium?

SS304: Rigtig god korrosionsmodstand og pæn finish. SS201:  Lidt mindre korrosionsmodstand, pæn finish SS409: robust og prisvenlig, får overfladisk rust over tid. Titanium: meget let/high-end, men dyrt og kræver korrekt svejsning.

Clamps, V-band og flex – hvad anbefaler I til montage?

V-band til tætte, servicevenlige samlinger (fx turbo/downpipe). T-bolt/U-bolt er fint til mid-/bagsektioner. Flexrør reducerer vibrationer og revner.

Skal bilen tunes, når jeg monterer sportsudstødning?

Bagpotte og Cat-back kræver normalt ikke tuning. Downpipe/katalysator-ændringer på turbomotorer bør matches med ECU-kalibrering for korrekt blanding, EGT.

Påvirker sportsudstødning brændstofforbrug?

Ved cruise kan lavere modstand være neutral/let bedre. Under belastning bruges typisk mere brændstof i takt med højere effekt.

Hvad med O₂-/lambda-sensorer og gevind?

De fleste O₂/lambda-sensorer bruger M18×1,5. Ved custom: svejs bøsninger i korrekt vinkel/afstand (ingen læk) for pålidelige målinger.

Kan jeg montere selv – og hvilket værktøj kræves?

Rutinerede DIY’ere med lift kan klare bagpotte og cat-back systemer.  Speciallavet udstødning kræver erfaring, svejser osv. 

Hvilke dele giver mest “value” ved opgradering?

Turbomotor: downpipe + cat-back. N/A: effektiv mellempotte/bagpotte og korrekt diameter.

Sorter efter

Opel Kadett C 1.9E/2.0E-Simons Catback

085-K
Catback for Opel Kadett C 1.9E/2.0E
3.452,30 (DKK) inkl. moms

Opel Omega B 2.5i/2.6i/3.0i/3.2i-Simons Catback

Catback for Opel Omega B 2.5i/2.6i/3.0i/3.2i
6.345,70 (DKK) inkl. moms

Opel Vectra B 1.6/1.8/2.0/2.2-Simons Catback

Catback for Opel Vectra B 1.6/1.8/2.0/2.2
2.899,15 (DKK) inkl. moms

Oval afgangsrør - Vibrant Performance 1405

1.00137.00-1405
Outlet 5.50"x3.00"(139,7mm x 76,2mm), inlet 2.25"(57,2mm), totallængde 7.50" (190,5mm)
575,00 (DKK) inkl. moms

Oval Afgangsrør 2½" - Simons U266300

1.00134.03-U266300
Diameter 85/150mm. Længde 245mm.
805,00 (DKK) inkl. moms 725,00 (DKK) inkl. moms

Peugeot 306 1.4/1.6/1.8-Simons Catback

Catback for Peugeot 306 1.4/1.6/1.8
2.771,50 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 2.0i - Simons Catback

Catback for Peugeot 406 2.0i
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 2.0i Kombi - Simons Catback

Catback for Peugeot 406 2.0i Kombi
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 Kombi 2.2l-Simons Catback

Catback for Peugeot 406 Kombi 2.2l
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 Kombi 3.0 V6-Simons Catback

Catback for Peugeot 406 Kombi 3.0 V6
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 kombi/Estate Turbo-Simons Catback

Catback for Peugeot 406 kombi/Estate Turbo
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 Sedan 2.2l-Simons Catback

Catback for Peugeot 406 Sedan 2.2l
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Peugeot 406 Sedan Turbo-Simons Catback

Catback for Peugeot 406 Sedan Turbo
2.941,70 (DKK) inkl. moms

Påsvejsning af spjæld på Y-stykke

WORK-ANDERS
Ønsker du Spjæld og Y-stykke svejst sammen kan vi svejse det sammen for dig.
Fra 225,00 (DKK) inkl. moms

Påsvejsnings sæt til samling - Stainless steel

1.00232.11031
Skal du have svejset din collector og udstødning sammen, så er dette sættet til dig!
138,00 (DKK) inkl. moms

QTP 3.5in Bolt-On QTEC Dual Electric Cutout Valves - Pair

1.00123.08-QTEC70
QTP QTEC Electric Valves
4.995,00 (DKK) inkl. moms

QTP 3in Bolt-On QTEC Electric Cutout Valve - Single

1.00122.07-QTEC30
2.345,00 (DKK) inkl. moms

Racekatalysator 100cells - 3''

1.00136.0403-RCAT03-100-3.0
1.515,00 (DKK) inkl. moms 1.250,00 (DKK) inkl. moms

RacePipe - 042T395R

042T395R
1.250,00 (DKK) inkl. moms

Racepipe A4 B5 Q - 042T38R

1.00313.00-042T38R
1.220,00 (DKK) inkl. moms

Racepipe til Simons udstødning - 041T2R - LAGERSALG

1.00124.00-041T2R
870,00 (DKK) inkl. moms

Racepipe til Simons udstødning - 044T42R

1.00337.04-044T42R
1.581,25 (DKK) inkl. moms

Rektangulært afgangsrør - Vibrant Performance 1607

Outlet 7.75"x1.875"(196,9mm x 47,6mm), inlet 2.25"(57,2mm), totallængde 9.5"(241.3mm)
850,00 (DKK) inkl. moms

Renault Mégane III 2.0 RS 250 hp - Simons Catback

0R8-H0R
Rustfri Catback fra Simons
4.743,75 (DKK) inkl. moms

Rund Afgangsrør 2½" - Simons U256300

1.00134.04021
Diameter 80mm. Længde: 275mm.
312,50 (DKK) inkl. moms

Rund afgangsrør 3" - Simons U257600

1.00134.03-U257600
Diameter 100mm. længde 245mm.
575,00 (DKK) inkl. moms 452,50 (DKK) inkl. moms

Rund afgangsrør XL 2½" - Simons U256310

1.00134.06-U256310
Diameter 100mm. Længde 276mm.
525,00 (DKK) inkl. moms 437,50 (DKK) inkl. moms

Rund afgangsrør XL 3" - Simons U257610

1.00120.08-U257610
Diameter 114mm. Længde 255mm.
525,00 (DKK) inkl. moms 437,50 (DKK) inkl. moms

Rustfri Overgangstykke, Simons 1,75" - U064500R

1.00230.09021
Længde 100mm.
89,70 (DKK) inkl. moms

Rustfri Reduktion - Simons 3½" (76 - 89mm.) - U078900R

1.00131.04-U078900R
224,25 (DKK) inkl. moms

Rustfri strips

Rustfri strips til at sætte eks. powerwrap på udstødning
Fra 2,00 (DKK) inkl. moms

Seat Ibiza - 1.4TSi - Simons Sport Exhaust

027-HCR
5.245,00 (DKK) inkl. moms 5.057,50 (DKK) inkl. moms

Seat Ibiza FR - 1.4TSi - Simons Sport Exhaust

027-HEDR
5.332,50 (DKK) inkl. moms 5.232,50 (DKK) inkl. moms

Seat Leon 1.8i Turbo Quattro-Simons Catback

Catback for Seat Leon 1.8i Turbo Quattro
6.005,30 (DKK) inkl. moms

Seat Leon 2.0 TFSI - Simons udstødning (2 x Oval afgang)

040DH6WR
Rustfri udstødning fra Simons.
6.037,50 (DKK) inkl. moms

Seat Leon 2.0 TFSI - Simons udstødning (4 x afgang)

040DH6DR
Rustfri udstødning fra Simons.
6.000,00 (DKK) inkl. moms

Seat Leon 2.0 TFSI - Simons udstødning (Dobbelt afgang)

L501-040DH61R
Rustfri udstødning fra Simons.
5.841,25 (DKK) inkl. moms 4.870,00 (DKK) inkl. moms

Seat Leon Cupra (Typ 5F) 2WD - 265-310hk - 2013+ / Double tailpipes

04ADH6DR
Simons Rustfri Catback
9.625,50 (DKK) inkl. moms

Seat Leon Cupra (Typ 5F) 2WD - 265-310hk - 2013+ / Oval tailpipes

Simons Rustfri Catback
9.194,25 (DKK) inkl. moms

Seat Leon Cupra (Typ 5F) 2WD - 265-310hk - 2013+ / Round tailpipes

04ADH61R
Simons Rustfri Catback
9.050,50 (DKK) inkl. moms

Simons - Rondo Twin afgangsrør - U176300

1.00134.06-U176300
Inlet 2.5'' / 63,5mm - Outlet: 2*3.15'' / 80mm - Length: 240mm
862,50 (DKK) inkl. moms

Simons - U-klemme (spændebånd) 1.75" (48mm) - U704810

1.00221.10032
55,00 (DKK) inkl. moms 25,00 (DKK) inkl. moms

Simons - U-klemme (spændebånd) 2" (54mm) - U705410

1.00206.05023
65,00 (DKK) inkl. moms 32,50 (DKK) inkl. moms

Simons - U-klemme (spændebånd) 3½" (92mm) - U709210

1.00206.08011
115,00 (DKK) inkl. moms 75,00 (DKK) inkl. moms

Simons DB killer

DB killer til at sænke lydniveauet fra udstødningen.
Fra 162,50 (DKK) inkl. moms
Filters Close