Udstødning

Sportsudstødning & universal udstødning

Her kan du finde lidt af vores udvalg af sportsudstødning til biler. Her på shoppen finder du flere varianter og kvaliteter, så du har mulighed for af vælge hvilken prisklasse du vil lave tun udstødning i. Sportsudstødning diesel eller benzin, du kan bruge samme dele til at bygge udstødning med, ligegyldig om det er diesel eller benzinbil du speciallaver sportsudstødning til. Vi har sportsudstødning til bil og mange universal dele til udstødnigssystemer som eks, rustfri spændebånd til montering af mellempotter, bagpotter, sportspotter og U-klemmer, flexrør osv. Du kan bygge speciallavet sportsudstødning med universal dele i rigtig høj kvalitet, eks. er de rustfri simons udstødningspotter i utrolig høj kvalitet og giver rigtig god lyd fra sig. De er holdbare og ruster ikke. Simons universal udstødning er et rigtigt godt valg når du skal bygge udstødning!

Har du spørgsmål til komplet sportsudstødning eller alm. udstødning

Du er altid meget velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål til vores universal udstødning til biler eller hvis du har andre spøgrsmål f.eks. om valg af sportsudstødning, så kan vi hjælper dig videre med det, Ring til os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige sportsudstødning til bilen.

Ofte stillede spørgsmål om sportsudstødning (klik for at åbne)

Hvad er en sportsudstødning – og forskellen på cat-back, axle-back og full system?

En sportsudstødning reducerer modstand og ændrer lydkarakteren. Axle-back = bagpotte/enderør; cat-back = fra katalysator og bagud (mellemrør + bagpotte); full system = hele rørføringen og ofte manifold/downpipe.

Hvor meget effekt kan jeg forvente med sportsudstødning?

Afhænger af motor og setup. N/A-motorer ser ofte mindre gevinst, mens turbomotorer typisk vinder mere ved høj belastning—især med downpipe og korrekt CHIP tuning.

Hvilken rørdiameter passer til mit effektmål?

Vejledende: op til ~300 hk = 2,5" (63,5 mm); 300–500 hk = 3" (76 mm); højere kan kræve 3,5"+. Vælg efter flowkrav, plads og støjgrænser.

Mellempotte (resonator) vs. bagpotte – hvordan påvirker det lyden?

Mellempotte dæmper resonans/drone og renser tonen. Bagpotte former karakter (dyb/skarp). Uden mellempotte fås mere volumen og lyd, men mere resonans i kabinen.

Hvordan undgår jeg resonans ved motorvejshastighed?

Brug mellempotte/resonator, korrekt rørdiameter og gode ophæng. Større dæmpervolumen og X-pipe/Y-pipe kan også hjælpe.

Universal vs. modelspecifik sportsudstødning – hvad skal jeg vælge?

Modelspecifik = bolt-on og hurtig montage. Universal = maksimal frihed til lyd/flow, men kræver typisk svejs/clamps og tilpasning. Universal/byg selv er ofte billigere.

Er sportsudstødning lovlig i Danmark?

Vælg E-mærkede/EC-godkendte komponenter, hold støjniveau under grænserne og bevar lovpligtige katalysatorer/filtre. Der er ikke længere krav om E-godkendelse af slidkomponenter (Bremser og udstødning på 20 år gamle køretøjer) Tjek altid gældende regler ved syn/ombygning.

Hvilket materiale skal jeg vælge – SS201/304/409 rustfrit eller titanium?

SS304: Rigtig god korrosionsmodstand og pæn finish. SS201:  Lidt mindre korrosionsmodstand, pæn finish SS409: robust og prisvenlig, får overfladisk rust over tid. Titanium: meget let/high-end, men dyrt og kræver korrekt svejsning.

Clamps, V-band og flex – hvad anbefaler I til montage?

V-band til tætte, servicevenlige samlinger (fx turbo/downpipe). T-bolt/U-bolt er fint til mid-/bagsektioner. Flexrør reducerer vibrationer og revner.

Skal bilen tunes, når jeg monterer sportsudstødning?

Bagpotte og Cat-back kræver normalt ikke tuning. Downpipe/katalysator-ændringer på turbomotorer bør matches med ECU-kalibrering for korrekt blanding, EGT.

Påvirker sportsudstødning brændstofforbrug?

Ved cruise kan lavere modstand være neutral/let bedre. Under belastning bruges typisk mere brændstof i takt med højere effekt.

Hvad med O₂-/lambda-sensorer og gevind?

De fleste O₂/lambda-sensorer bruger M18×1,5. Ved custom: svejs bøsninger i korrekt vinkel/afstand (ingen læk) for pålidelige målinger.

Kan jeg montere selv – og hvilket værktøj kræves?

Rutinerede DIY’ere med lift kan klare bagpotte og cat-back systemer.  Speciallavet udstødning kræver erfaring, svejser osv. 

Hvilke dele giver mest “value” ved opgradering?

Turbomotor: downpipe + cat-back. N/A: effektiv mellempotte/bagpotte og korrekt diameter.

Sorter efter

Simons flangesamling 3" - U037601R

1.00130.07-U037601R
Udvendig mål 76mm.
345,00 (DKK) inkl. moms

Simons racing katalysator - 100 cellers metallisk - SBF/FIA Godkendt - 2,5"

UK0463BR
Connection 63mm. - Ø127mm.
2.870,00 (DKK) inkl. moms

Simons racing katalysator - 100 cellers metallisk - SBF/FIA Godkendt - 2,5" Clamp connection

UK0263AR
Connection 63mm. - Ø102mm.
1.995,00 (DKK) inkl. moms

Simons racing katalysator - 100 cellers metallisk - SBF/FIA Godkendt - 3"

1.00128.01-UK0276AR
Connection 76mm. - Ø102mm.
1.995,00 (DKK) inkl. moms

Simons rustfri spændebånd 2.25" (60mm) - UBK060R

UBK060R
125,00 (DKK) inkl. moms

Skoda Fabia 5J - 1.4TSi - Simons Exhaust

027-HBDR
5.332,50 (DKK) inkl. moms 5.232,50 (DKK) inkl. moms

Skoda Octavia RS 1.8T/1.9TDi - Simons udstødning - Dobbelt rørhale

041-H5DR
Rustfri udstødning fra Simons
4.941,55 (DKK) inkl. moms

Skoda Octavia RS 1.8T/1.9TDi - Simons udstødning - Oval rørhale

Rustfri udstødning fra Simons
4.771,35 (DKK) inkl. moms

Special-lavet Udstødning

Udover det udvalg af udstødningsrør du finder i webshoppen, laver vi custom udstødning til biler, motorcykler & fly hvis dette skulle være ønsket.
11.250,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer - 50mm - With two satin tips

1.00132.06-RM207/50
Diameter of the inlet - 50 mm
1.312,50 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76P- 2x50mm

Sports Silencer S76P- 2x50mm
Diameter of the inlet - 2x50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76P- 50mm

Sports Silencer S76P- 50mm
Diameter of the inlet - 50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76P- 63,5mm

Sports Silencer S76P- 63,5mm
Diameter of the inlet - 63,5mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76R - 63,5mm

Sports Silencer S76R - 63,5mm
Diameter of the inlet - 63,5 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76R- 2x50mm

Sports Silencer S76R- 2x50mm
Diameter of the inlet - 2x50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM1 - 2x50mm.

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM1 - 50mm.

Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM1 - 63,5mm.

Diameter of the inlet - 63,5mm.
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM11 - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM11 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM12 - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM12 - 63,5mm

1.00130.01-RM12 - 63,5mm
Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM13 - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM13 - 50mm

E104
Diameter of the inlet - 50 mm
1.620,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM13 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM17 - 50mm

Diameter of the inlet - 50mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM17 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM18 - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM18 - 50mm

Diameter of the inlet - 50mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM18 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM19 - 50mm

Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM19 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM2 - 2x50mm

Sports Silencer RM2 - 2x50mm
Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM2 - 50mm

Sports Silencer RM2 - 50mm
Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM20 - 2x50mm

Sports Silencer RM20 - 2x50mm
Diameter of the inlet - 2x50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM20 - 50mm

Sports Silencer RM20 - 50mm
Diameter of the inlet - 50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM20 - 63,5mm

Sports Silencer RM20 - 63,5mm
Diameter of the inlet - 63,5 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM21 - 2x50mm

Sports Silencer RM21 - 2x50mm
Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM21 - 50mm

RM21 - 50mm
Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM21 - 63,5mm

Sports Silencer RM21 - 63,5mm
Diameter of the inlet - 63,5 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM6 - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM6 - 50mm

Diameter of the inlet - 50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM6 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM7 - 2x50mm

Diameter of the inlet - 2x50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM7 - 50mm

Diameter of the inlet -50 mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer RM7 - 63,5mm

Diameter of the inlet - 63,5mm
1.195,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76C 2x50mm

Sports Silencer S76C 2x50mm
Diameter of the inlet -2x 50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76C 50mm

Sports Silencer S76C 50mm
Diameter of the inlet -50 mm
945,00 (DKK) inkl. moms

Sports Silencer S76C 63,5mm

Sports Silencer S76C 63,5mm
Diameter of the inlet -63,5 mm
945,00 (DKK) inkl. moms
Filters Close