Udstødning

Sportsudstødning & universal udstødning

Her kan du finde lidt af vores udvalg af sportsudstødning til biler. Her på shoppen finder du flere varianter og kvaliteter, så du har mulighed for af vælge hvilken prisklasse du vil lave tun udstødning i. Sportsudstødning diesel eller benzin, du kan bruge samme dele til at bygge udstødning med, ligegyldig om det er diesel eller benzinbil du speciallaver sportsudstødning til. Vi har sportsudstødning til bil og mange universal dele til udstødnigssystemer som eks, rustfri spændebånd til montering af mellempotter, bagpotter, sportspotter og U-klemmer, flexrør osv. Du kan bygge speciallavet sportsudstødning med universal dele i rigtig høj kvalitet, eks. er de rustfri simons udstødningspotter i utrolig høj kvalitet og giver rigtig god lyd fra sig. De er holdbare og ruster ikke. Simons universal udstødning er et rigtigt godt valg når du skal bygge udstødning!

Har du spørgsmål til komplet sportsudstødning eller alm. udstødning

Du er altid meget velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål til vores universal udstødning til biler eller hvis du har andre spøgrsmål f.eks. om valg af sportsudstødning, så kan vi hjælper dig videre med det, Ring til os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige sportsudstødning til bilen.

Ofte stillede spørgsmål om sportsudstødning (klik for at åbne)

Hvad er en sportsudstødning – og forskellen på cat-back, axle-back og full system?

En sportsudstødning reducerer modstand og ændrer lydkarakteren. Axle-back = bagpotte/enderør; cat-back = fra katalysator og bagud (mellemrør + bagpotte); full system = hele rørføringen og ofte manifold/downpipe.

Hvor meget effekt kan jeg forvente med sportsudstødning?

Afhænger af motor og setup. N/A-motorer ser ofte mindre gevinst, mens turbomotorer typisk vinder mere ved høj belastning—især med downpipe og korrekt CHIP tuning.

Hvilken rørdiameter passer til mit effektmål?

Vejledende: op til ~300 hk = 2,5" (63,5 mm); 300–500 hk = 3" (76 mm); højere kan kræve 3,5"+. Vælg efter flowkrav, plads og støjgrænser.

Mellempotte (resonator) vs. bagpotte – hvordan påvirker det lyden?

Mellempotte dæmper resonans/drone og renser tonen. Bagpotte former karakter (dyb/skarp). Uden mellempotte fås mere volumen og lyd, men mere resonans i kabinen.

Hvordan undgår jeg resonans ved motorvejshastighed?

Brug mellempotte/resonator, korrekt rørdiameter og gode ophæng. Større dæmpervolumen og X-pipe/Y-pipe kan også hjælpe.

Universal vs. modelspecifik sportsudstødning – hvad skal jeg vælge?

Modelspecifik = bolt-on og hurtig montage. Universal = maksimal frihed til lyd/flow, men kræver typisk svejs/clamps og tilpasning. Universal/byg selv er ofte billigere.

Er sportsudstødning lovlig i Danmark?

Vælg E-mærkede/EC-godkendte komponenter, hold støjniveau under grænserne og bevar lovpligtige katalysatorer/filtre. Der er ikke længere krav om E-godkendelse af slidkomponenter (Bremser og udstødning på 20 år gamle køretøjer) Tjek altid gældende regler ved syn/ombygning.

Hvilket materiale skal jeg vælge – SS201/304/409 rustfrit eller titanium?

SS304: Rigtig god korrosionsmodstand og pæn finish. SS201:  Lidt mindre korrosionsmodstand, pæn finish SS409: robust og prisvenlig, får overfladisk rust over tid. Titanium: meget let/high-end, men dyrt og kræver korrekt svejsning.

Clamps, V-band og flex – hvad anbefaler I til montage?

V-band til tætte, servicevenlige samlinger (fx turbo/downpipe). T-bolt/U-bolt er fint til mid-/bagsektioner. Flexrør reducerer vibrationer og revner.

Skal bilen tunes, når jeg monterer sportsudstødning?

Bagpotte og Cat-back kræver normalt ikke tuning. Downpipe/katalysator-ændringer på turbomotorer bør matches med ECU-kalibrering for korrekt blanding, EGT.

Påvirker sportsudstødning brændstofforbrug?

Ved cruise kan lavere modstand være neutral/let bedre. Under belastning bruges typisk mere brændstof i takt med højere effekt.

Hvad med O₂-/lambda-sensorer og gevind?

De fleste O₂/lambda-sensorer bruger M18×1,5. Ved custom: svejs bøsninger i korrekt vinkel/afstand (ingen læk) for pålidelige målinger.

Kan jeg montere selv – og hvilket værktøj kræves?

Rutinerede DIY’ere med lift kan klare bagpotte og cat-back systemer.  Speciallavet udstødning kræver erfaring, svejser osv. 

Hvilke dele giver mest “value” ved opgradering?

Turbomotor: downpipe + cat-back. N/A: effektiv mellempotte/bagpotte og korrekt diameter.

Sorter efter

Volvo 740/760/940 Turbo-Simons Catback

Catback for Volvo 740/760/940 Turbo
3.707,60 (DKK) inkl. moms

Volvo 740/940 Sedan-Simons Catback

Catback for Volvo 740/940 Sedan
3.750,15 (DKK) inkl. moms

Volvo 740/940 Sedan-Simons Catback

Catback for Volvo 740/940 Sedan
4.133,10 (DKK) inkl. moms

Volvo 850/S70/V70 - Simons catback udstødning

020-H1
Rustfri bagpotte fra Simons.
5.025,50 (DKK) inkl. moms

Volvo 850/S70/V70 Turbo AWD-Simons Catback

Catback for Volvo 850/S70/V70 Turbo AWD
5.707,45 (DKK) inkl. moms

Volvo Amazon-Simons Catback

Catback for Volvo Amazon
2.728,95 (DKK) inkl. moms

Volvo Amazon-Simons Catback

Catback for Volvo Amazon
2.814,05 (DKK) inkl. moms

Volvo Amazon-Simons Catback

Catback for Volvo Amazon
2.814,05 (DKK) inkl. moms

Volvo C30 Turbo T5 - Simons udstødning

019-HCR
Rustfri Catback
6.037,50 (DKK) inkl. moms

Volvo C30 Turbo T5 (facelift) - Catback

019-HDR
Rustfri Catback
5.606,25 (DKK) inkl. moms 4.995,00 (DKK) inkl. moms

Volvo C70 - Simons udstødning

L503-019-HER
Rustfri udstødning fra Simons.
6.435,00 (DKK) inkl. moms 4.995,00 (DKK) inkl. moms

Volvo C70/ 850/S70/V70 Turbo-Simons Catback

Catback for Volvo C70/ 850/S70/V70
4.005,45 (DKK) inkl. moms

Volvo C70/850/S70/V70 Turbo-Simons Catback

Catback for Volvo C70/850/S70/V70 Turbo
5.792,55 (DKK) inkl. moms

Volvo S40 / V40 Turbo Phase 1 - Simons Sport Exhaust

019-H5
4.057,50 (DKK) inkl. moms 3.870,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S40 / V40 Turbo Phase 2 - Simons Sport Exhaust

019-H6D
4.057,50 (DKK) inkl. moms 3.870,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S40/V40 Phase I 1.8/2.0-Simons Catback

L503,L504-019-H
Catback for Volvo S40/V40 Phase I 1.8/2.0
3.792,70 (DKK) inkl. moms 2.995,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S40N/V50 Turbo T5 2WD - Simons Catback

019-HAR
Rustfri Catback fra Simons
6.965,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S40N/V50 Turbo T5 AWD - Simons Catback

019-HBR
Rustfri Catback fra Simons
6.181,25 (DKK) inkl. moms

Volvo S60 Turbo 2WD - Simons udstødning

L502-02B-H0R
Rustfri udstødning fra Simons.
5.247,50 (DKK) inkl. moms 4.495,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S60 Turbo AWD 2.4T/2.5T-Simons Catback

Catback for Volvo S60 Turbo AWD 2.4T/2.5T
5.920,20 (DKK) inkl. moms

Volvo S60/V60 2.0T/ T3/ T4/ T5/ T6 - AWD/ 2WD - Simons Catback

02DDBA1R
Rustfri Simons Catback
5.318,75 (DKK) inkl. moms

Volvo S60/V60 D2/D3/D4/D5/DRIVe 2WD/AWD - Simons Catback

02DDBE1R
Rustfri Simons Catback
3.881,25 (DKK) inkl. moms

Volvo S60/V60 T3/ T4/ T5 2WD - Simons Catback

02DDHA1R
Rustfri Simons Catback
6.468,75 (DKK) inkl. moms

Volvo S60/V60 T6 AWD - Simons Catback

L501-02DDHC1R
Rustfri Simons Catback
6.325,00 (DKK) inkl. moms 5.250,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S60/V70N R-Simons Catback

Catback for Volvo S60/V70N R
6.345,70 (DKK) inkl. moms

Volvo S70/V70/850 Turbo - Simons udstødning

020-H5R
Rustfri udstødning fra Simons.
4.300,00 (DKK) inkl. moms 4.125,00 (DKK) inkl. moms

Volvo S80 2.4-Simons Catback

Catback for Volvo S80 2.4
4.133,10 (DKK) inkl. moms

Volvo S80 Turbo 2.0T/2.4T/2.5T/T6-Simons Catback

Catback for Volvo S80 Turbo 2.0T/2.4T/2.5T/T6
6.047,85 (DKK) inkl. moms

Volvo V40 2WD, 5-cyl - 2013-2015 - Simons udstødning

019-HJR
Rustfri udstødning fra Simons.
6.468,75 (DKK) inkl. moms

Volvo V40 4WD, 4-cyl - 2013-> - Simons udstødning

019-HkR
Rustfri udstødning fra Simons.
6.900,00 (DKK) inkl. moms

Volvo V70/XC70 1.6D/D2/D3 2WD/D4 2WD/D4 AWD/D5 AWD- Simons Catback

02DDH81R
Rustfri Catback fra simons
5.215,00 (DKK) inkl. moms

Volvo V70/XC70 T6 AWD- Simons Catback

02DDB41R
Rustfri Catback fra simons
5.175,00 (DKK) inkl. moms

Volvo V70N Turbo 2WD - Simons udstødning

02B-H2R
Rustfri udstødning fra Simons.
5.318,75 (DKK) inkl. moms

Volvo V70N Turbo 2WD 01-5/04 - Simons udstødning

02B-H1R
Rustfri udstødning fra Simons.
5.318,75 (DKK) inkl. moms

Volvo V70N Turbo AWD/Diesel AWD 2.4T/2.5T/D5-Simons Catback

Catback for Volvo V70N Turbo AWD/Diesel AWD 2.4T/2.5T/D5
5.920,20 (DKK) inkl. moms

Volvo V70N Turbo AWD/Diesel AWD 2.5T/T5/2.4D/D5-Simons Catback

Catback for Volvo V70N Turbo AWD/Diesel AWD 2.5T/T5/2.4D/D5
5.920,20 (DKK) inkl. moms

Volvo V70N Turbo AWD/Diesel AWD/XC70 2.4T/2.5T/D5-Simons Catback

Catback for Volvo V70N Turbo AWD/Diesel AWD/XC70 2.4T/2.5T/D5
5.920,20 (DKK) inkl. moms

Volvo V90/S90 D3/D4/D5 2wd/4wd 2017+

02EDH8DR
Simons Rustfri Catback
8.619,25 (DKK) inkl. moms

Volvo XC60 D3/D4/D5/2.4D 2WD/AWD - Simonsx

02DDBF1R
Rustfri Catback fra Simons
3.881,25 (DKK) inkl. moms

Volvo XC60 T6 AWD - Simons Catback

02DDBB1R
Rustfri Catback fra Simons
5.462,50 (DKK) inkl. moms

Volvo XC90 2.5T/T6/D5/V8 - Simons udstødning

02BDH9DR
Rustfri udstødning fra Simons.
7.900,50 (DKK) inkl. moms

Volvo XC90 Turbo 2.5T/T6/D5/V8-Simons Catback

Catback for Volvo XC90 Turbo 2.5T/T6/D5/V8
8.047,70 (DKK) inkl. moms

Volvo140-serien-Simons Catback

Catback for Volvo140-serien
3.282,10 (DKK) inkl. moms

Vuss KIT - 2.5"

1.00341.06-MP-CK1815-2.5
Med indbygget vacumpumpe.
1.750,00 (DKK) inkl. moms

VW Golf / Audi A3 (8L) Turbo 1.8T/1.8Ti/1.9TDI - Simons catback udstødning

L502-041-SHSDR
Lavet til tuning, ekstra lavt modtryk.
4.257,50 (DKK) inkl. moms 3.745,00 (DKK) inkl. moms

VW Golf 4 - Simons udstødning

041SH0DR
Rustfri udstødning fra Simons.
4.743,75 (DKK) inkl. moms

VW Golf 6 GTI 2.0 TSI - Simons udstødning

040DHG1R
Rustfri udstødning fra Simons
6.072,50 (DKK) inkl. moms 4.995,00 (DKK) inkl. moms

VW Golf 7 R - Simons udstødning

04BDH5DR
Rustfri udstødning fra Simons
7.870,00 (DKK) inkl. moms

VW Golf III 1.4/1.6/1.8/1.9D/1.9TD/1.9TDI/2.0/2.8-Simons Catback

026-HR
Catback for VW Golf III 1.4/1.6/1.8/1.9D/1.9TD/1.9TDI/2.0/2.8
5.409,60 (DKK) inkl. moms

VW Golf IV V6 4-motion/Syncro-Simons Catback

Catback for VW Golf IV V6 4-motion/Syncro
6.005,30 (DKK) inkl. moms
Filters Close