Motordele

Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste. 
Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her. 
Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen. 
Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.

Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.

Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.

Sorter efter

King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

MB7084XP0.5
Bearing Shells
1.072,94 (DKK) inkl. moms

King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

MB7084XPC
Bearing Shells
1.224,53 (DKK) inkl. moms

King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

MB7084XP0.25
Bearing Shells
1.010,44 (DKK) inkl. moms

King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

MB7084XP STDX
Bearing Shells
1.072,94 (DKK) inkl. moms

King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

MB7084XP.026
Bearing Shells
1.072,94 (DKK) inkl. moms

King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

MB7084XPC STDX
Bearing Shells
1.224,53 (DKK) inkl. moms

King Thrust Bearing TOYOTA 1JZ/2JZ

TW 284AM
Bearing Shells
78,00 (DKK) inkl. moms

King Toyota 2JZGE / 2JZGTE 24V 3.0L (Size +0.5mm) Rod Bearing Set

1.00-CR6754XPC0.5
Bearing Shells - CR6754XPC0.5
842,88 (DKK) inkl. moms

Knasthjul BMW M20 - Nuke performance

Justerbar takhjul til BMW M20
1.795,00 (DKK) inkl. moms

Knasthjul Volvo 8v / 16v round teeth - Nuke performance

Justerbar takhjul til Volvo 8v / 16v round teeth
1.443,75 (DKK) inkl. moms

M20 - 2.0-2.7L - Knastaksel

Sports knastaksel til BMW M20 motor. Flere varianter af med forskellige grader og løftehøjde.
Fra 3.495,00 (DKK) inkl. moms

M50 - 2.0-2.5-3.0L 280°/268° - TURBO 600-700 HK.

Inlet 280° / 11,75mm. Exhaust 268° / 11,5mm
9.125,00 (DKK) inkl. moms

M50 - 2.0-2.5-3.0L 292°/272° - TURBO 700-800 HK.

Inlet 292° / 112° / 11,8mm / 2,6mm @ TDC - Exhaust 272° / 118° / 11,5mm / 1,2mm @ TDC - Stabil tomgang ved 1200 RPM.
9.125,00 (DKK) inkl. moms

M52TU/M54 2,0-2,8L 24V - knastaksel til udstødningssiden

Performance road knastaksel til BMW M52TU/M54 motoren.
5.625,00 (DKK) inkl. moms

M54 3,0L 24V - Indsugningsknastaksel

Performance road knastaksel til BMW M54 motoren.
5.625,00 (DKK) inkl. moms

Mahle Original Cylinder Head Gaskets 54660

1.00116.01-54660
687,50 (DKK) inkl. moms

Mahle Original Engine Gasket Sets 95-3563

1.00123.01-95-3563
Cathedral port
3.875,00 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 H-Beam Series Toyota 2JZ H/B

14027-6
Connecting Rods
8.200,09 (DKK) inkl. moms 7.625,00 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 H-Beam Series Toyota 2JZ H/B

14027-1
Connecting Rods
1.418,78 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ

15027-1
Connecting Rods
1.576,09 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ

15027-6
Connecting Rods
9.144,25 (DKK) inkl. moms 8.875,00 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ +

15027R6-6
Connecting Rods
14.354,88 (DKK) inkl. moms 12.500,00 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ +

15027R6-1
Connecting Rods
2.444,59 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

14402-1
Connecting Rods
2.540,31 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

14402R6-1
Connecting Rods
3.240,91 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

14402R6-6
Connecting Rods
19.133,69 (DKK) inkl. moms

Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

14402-6
Connecting Rods
14.866,88 (DKK) inkl. moms 13.125,00 (DKK) inkl. moms

Manley Valve Spring Supra 2JZ

22130-24
Valve Springs
1.905,94 (DKK) inkl. moms

Manley Valve Spring Supra 2JZ

22130-1
Valve Springs
141,91 (DKK) inkl. moms

Manley Valve Spring Supra 2JZ

22135-1
Valve Springs
203,59 (DKK) inkl. moms

Manley Valve Spring Supra 2JZ

22135-24
Valve Springs
3.446,78 (DKK) inkl. moms

Mercedes M102.962 - Special made JE pistons - With skirt coating

M102.962
Set of 4
14.125,00 (DKK) inkl. moms 13.745,00 (DKK) inkl. moms

Mercedes M104 - Head Studs

M12x1,75
3.195,00 (DKK) inkl. moms

Mercedes M104 OM606 - Main studs

Amount of studs: 20xAmount of nuts: 20xTotal length: 85mmThread length: 23mm
1.981,00 (DKK) inkl. moms

Mercedes OM606- Head Studs

The stud set offered here is made of ARP's higher-alloy ARP2000 material, which is comparable to a 15.9 strength bolt.
4.875,00 (DKK) inkl. moms

Nissan CA18 - Head stud kit

ARP bolt til topstykket
Fra 1.375,00 (DKK) inkl. moms

Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer

1.00207.05043-MB5243XP
King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
748,75 (DKK) inkl. moms

Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer - MB5243XPC STDX

1.00121.03-MB5243XPC STDX
King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
875,00 (DKK) inkl. moms

Performance Tool Mechanics Torque Angle Gauges

M205
250,00 (DKK) inkl. moms

Piston ring set for 1 piston - TFSI EA113

82,5mm.
250,00 (DKK) inkl. moms

PSA EW10 H-Beam K1 Connecting Rods - Set Of 4

1.00139.05-PEH5472BLFB4-A
Citroen, Peugeot. C4, 206 RC 2.0 16v - Engine code: EW10J4S
5.859,38 (DKK) inkl. moms 4.620,00 (DKK) inkl. moms

PSA EW10J4 Main Bearings

H086/5 STD
495,00 (DKK) inkl. moms

Special stempler til M50B30 / M54B30

Special stempler til BMW M50 / M54
12.000,00 (DKK) inkl. moms

SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (size 0.26mm)
595,00 (DKK) inkl. moms

Supertech Valve Exh Toy 2JZ 30.00mm (+1.0) Blk Nitr

TEVN-1016-8
Valves Steel
2.022,62 (DKK) inkl. moms

Supertech Valve Guide Exhaust 5.5mm Mang. Bronze S2000

GDE-T2JZ-E-12
Valve Guides
1.149,16 (DKK) inkl. moms

Supertech Valve Guide Intake 5.5mm Mang. Bronze S2000

GDE-T2JZ-I-12
Valve Guides
1.149,16 (DKK) inkl. moms
Filters Close