Motordele

Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste. 
Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her. 
Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen. 
Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.

Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.

Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.

Sorter efter

ARP M10X1.50 and M10X1.25 Stud - 156mm

1.00209.04021
M10x1.5 : 25mm M10X1.25: 25mm
95,00 (DKK) inkl. moms

ARP M11 x 1.5 & 7/16-20 - 4.650" Stud

1.00207.05022
Length: 118mm
95,00 (DKK) inkl. moms

ARP M11 x 7/16-20 - 5.195" - Undercut Stud w/ Broach

1.00207.05042
Length: 132mm
95,00 (DKK) inkl. moms

ARP M11 x 7/16-20 - 5.950" - Undercut Stud w/ Broach

1.00213.03032
Length: 151mm
106,25 (DKK) inkl. moms

ARP Nissan SR20 Rod Bolt Kit

202-6005
900,00 (DKK) inkl. moms

ARP Nut Kit 1/2-20 11/16 Socket 12PT 10 Pack

ARP-301-8353
475,00 (DKK) inkl. moms

ARP Rod Bolt Kit VAG 2.0L FSI / TFSI(M8) - 204-6302

1.00234.02031
1.295,00 (DKK) inkl. moms

ARP Toyota 1.3L (4E-FE/FTE & 1.5L (5E-FE/FHE) 4cyl head bolt

203-3801
Head Bolts
2.415,62 (DKK) inkl. moms

ARP Toyota Supra 2JZGE/GTE CA625+ HSK

ARP-203-4301
Head Studs
6.749,88 (DKK) inkl. moms 6.250,00 (DKK) inkl. moms

ARP Toyota Supra 2JZGE/GTE Head Stud Kit U/C

ARP-203-4702
Head Studs
2.995,88 (DKK) inkl. moms

ARP Toyota Supra 3.0L 2JZGE/2JZGTE Main Stud Kit

ARP-203-5405
Main Studs
2.333,50 (DKK) inkl. moms

ARP Universal Stud 1/2 in UNC/UNF 5.400 in Long P/N AR5.400-1LB

1.00214.09052
AR5.400-1LB
105,00 (DKK) inkl. moms

ARP VAG VR6 2.8L & 2.9L - Topbolte 204-4705

1.00165.02-204-4705
Topbolte til VAG VR6 12 ventilet
2.875,00 (DKK) inkl. moms 2.500,00 (DKK) inkl. moms

ARP VW/Audi VR6 2.8L+2.9L Main Stud Kit

1.00235.10022
1.725,00 (DKK) inkl. moms

ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (with tool) head bolt kit - 204-3902

1.00235.09011
AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
2.100,00 (DKK) inkl. moms

ARP VW 1.8 Ltr turbo 20V M10 (with tool) HSK-ARP2000 - 204-4104

1.00235.10051
AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
2.995,00 (DKK) inkl. moms

Athena Cooperring BMW M60 B40 (Left side) - 2,0mm / 90,6mm

330025R
1.750,00 (DKK) inkl. moms

Athena Cooperring BMW M60 B40 (Right side) - 2,0mm / 90,6mm

330024R
1.750,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head gasket BMW M20B25/M20B27 TH 2.0MM D.85.50mm - 330015R

1.00146.01-330015R
85,5mm. - Thickness 2mm.
2.375,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/28 2.0mm D85.5mm - 330144R

330144R
85,5mm - Thickness 2mm.
2.375,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head Gasket Nissan RB26DETT 1.20mm 88.0mm

330134R
330134R
2.500,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head Gasket Nissan RB26DETT 1.60mm 88.0mm

330134R-kopier
330133R
2.500,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head gasket Toyota 3.0L 24V 2JZ-GTE D.87mm TH.1,6mm

330044R
Gaskets Individual
2.500,00 (DKK) inkl. moms

Athena MLS Head gasket Toyota 3.0L 24V 2JZ D.87.7mm TH.1,3mm

338204R
Gaskets Individual
1.625,00 (DKK) inkl. moms

Athena MLS Head gasket Toyota 3.0L 24V 2JZ D.87mm TH.1,5mm

338416R
Gaskets Individual
1.965,62 (DKK) inkl. moms

Athena MLS Head gasket VW VR6 D.82,5MM - TH 0,65MM

1.00146.02-338314R
1.875,00 (DKK) inkl. moms

Athena MLS Head gasket VW VR6 D.83,0MM - TH 1,65MM

1.00139.08031
2.8/2.9L 12v - VR6 - 2.8L 24v - VR6
2.156,25 (DKK) inkl. moms

Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 1,6mm D86m

86mm. - Thickness 1,6mm.
2.460,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D 86mm - 330013R

330013R
86mm - Thickness 2mm.
2.460,00 (DKK) inkl. moms

Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D 87mm

1.00146.03-330014R
87mm - Thickness 2mm.
2.460,00 (DKK) inkl. moms

Audi 3B/RR/AAN/ABY/ADU - Wiseco stempler, K1 plejlstænger

Kit til Audi med følgende motorkoder: 3B/RR/AAN/ABY/ADU
11.500,00 (DKK) inkl. moms

Audi/VAG 1.8 20V Ventilfjedre & Retainers.

Audi/VAG 1.8 20V Ventilfjedre & Retainers.
Fra 4.375,00 (DKK) inkl. moms

BMW M20 Ventilfjedre & Retainers

BMW M20 Ventilfjedre & Retainers

BMW M20/ M50 hovedlejer - (Size STD)

MB7039XP
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Main Bearing Set
1.062,50 (DKK) inkl. moms

BMW M30 & S38 - Athena Toppakning M30 M5 3,8 S38

Boring 94,6 mm.
2.775,00 (DKK) inkl. moms

BMW M30 & S38 - Athena Toppakning M30B35 & S38 3.6L

Boring 93,1 mm.
2.775,00 (DKK) inkl. moms

BMW M50B28/M52B28

Engine kit for BMW M50B28/M52B28
14.065,00 (DKK) inkl. moms

BMW M52 / M54 VANOS High-Performance M12 Cylinder Head Studs Kit

1.00147.05-BMW M52 / M54 M12
1.812,50 (DKK) inkl. moms

BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (11.0:1) - 84mm.

1.00145.01-KE324M84
KE324M84
10.631,25 (DKK) inkl. moms 8.095,00 (DKK) inkl. moms

BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (9.0:1) - 84,25mm.

KE325M8425
KE325M8425
10.631,25 (DKK) inkl. moms 8.095,00 (DKK) inkl. moms

BMW N54B30 - Athena skæreringstoppakning - 330074R

1.00159.02-330074R
Skæreringstoppakning til BMW N54B30 motor. D:86mm. TH1,5mm. - Billedet er en illustration.
2.343,75 (DKK) inkl. moms 2.250,00 (DKK) inkl. moms

BMW M50B25 E36 2.5 Ltr 24V 6 cyl. 8.8:1 - Boring 84,5mm.

1.00138.03-WKE115M845
WKE115M845
9.595,00 (DKK) inkl. moms 7.250,00 (DKK) inkl. moms

BMW M50B25 E36 2.5 Ltr 24V 6 cyl. 8.8:1 - Boring 85mm.

1.00138.03-WKE115M85
WKE115M85
9.595,00 (DKK) inkl. moms 7.250,00 (DKK) inkl. moms

BMW M52B28 2.8 Ltr 24V 6 cyl. 8.0:1(BTO) - 84mm.

1.00138.03-WKE119M84
WKE119M84
7.375,00 (DKK) inkl. moms

Boostline Conrod Set Toyota 2JZ-GTE 142.00mm

TY5591-866
Connecting Rods
14.791,00 (DKK) inkl. moms 13.125,00 (DKK) inkl. moms

Boostline Conrod Set Toyota 2JZ-GTE 142.00mm(CA625+)

TY5591-866+
Connecting Rods
20.072,78 (DKK) inkl. moms 16.250,00 (DKK) inkl. moms

Boostline Single Rod Toyota 2JZ-GTE 142.00mm

TY5591-866S
Connecting Rods
3.005,88 (DKK) inkl. moms

Boostline Single Rod Toyota 2JZ-GTE 142.00mm(CA625+)

TY5591-866S+
Connecting Rods
4.064,69 (DKK) inkl. moms
Filters Close