Motordele

Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste. 
Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her. 
Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen. 
Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.

Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.

Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.

Sorter efter

VW water-cooled Main stud kit - 204-5402

1.00139.03-204-5402
ARP bolt til lejeoverfald ved krumtappen.
1.800,00 (DKK) inkl. moms

ARP VW 1.8L Turbo 20V M11(without tool)(early AEB)HSK-ARP2000 - 204-4101

1.00235.10041
204-4101
2.625,00 (DKK) inkl. moms

ARP Nissan SR20DET Head Stud Kit - Kit #: 102-4701

1.00147.04-102-4701
Nissan 2.0L SR20DE 1991-2001 M11
2.245,00 (DKK) inkl. moms

ARP BMW E46 M3/S54 12pt head stud kit

1.00235.03042
2.743,75 (DKK) inkl. moms

ARP Toyota Supra 2JZGE/GTE Head Stud Kit

1.00235.10021
Head Stud Kit; High Performance 8740 Series; 12Point Head
2.775,81 (DKK) inkl. moms

ARP VW 1.8 Ltr turbo 20V M10 (without tool) HSK-ARP2000 - 204-4103

1.00139.03021
AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
2.375,00 (DKK) inkl. moms

COMP Cams High Energy Hydraulic Roller Lifters 850-16

1.00231.01021
COMP Cams 850-16 Hyd. Roller Lifters Set for 1987-2002 Small Block Chevrolet 305-350 OE Roller and GM Gen III IV LS 4.8 5.3 5.7 6.0 6.2 Engines
3.120,00 (DKK) inkl. moms

CHEVROLET Chevy small block 2/3nd design (LS-based) Cam bearings

1.00121.02-CH-25
Cam Bearings, Direct Replacement, Bi-metal, Lead-Based Micro Babbitt, Chevy, Small Block LS Fits Second and Third Design, Kit
495,00 (DKK) inkl. moms

Cometic GM LS1 SB 4.060 inch Bore .075 inch MLS-5 Head Gasket

1.00146.02-C5751-075
C5751-075
1.745,00 (DKK) inkl. moms

LS Oil Galley Barbell Plug Kit - Gen III/IV LS

120116
Oil Galley Plug Kit, "LS Dogbone or Barbell", Gen III/IV LS, Billet Aluminum, Kit includes barbell, Oil pan bypass delete, and pickup tube brace.
375,00 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

1.00232.12022
Standard størrelse.
1.312,50 (DKK) inkl. moms

Mercedes Benz OM606 - Connecting Rods

1.00143.05-OM606-RODS
I-beam conrods - Includning bolts - Set of 6 pc.
5.870,00 (DKK) inkl. moms

ACL Race Main bearings Chevrolet LS / LQ V8 (STD-HX)

1.00232.10021
5M7298HX-STD (+0.001" extra clearance)
1.995,00 (DKK) inkl. moms

ACL Thrust bearing Toyota 2JZGE/2JZGTE

1.213.03052-2T8103
Bearing
265,00 (DKK) inkl. moms

BMW M20 - ARP Topbolte

1.00235.10042
ARP Topbolte til BMW M20
2.495,00 (DKK) inkl. moms

Head Stud Kit - Nissan RN14 - M12

1.00139.03-202-4303
ARP Nissan SR20DET 12mm Head Stud Kit - 202-4303
1.995,00 (DKK) inkl. moms

ACL Race Main bearings Chevrolet LS / LQ V8 (STD)

1.00232.10012
5M7298H-STD
1.995,00 (DKK) inkl. moms

Wiseco BMW M50B25 E36 2.5 Ltr 24V 6 cyl. 11.0:1 AP-coated - Boring 84,5mm.

WKE114M845AP
WKE115M845
9.595,00 (DKK) inkl. moms 7.687,50 (DKK) inkl. moms

Volvo B230 - Athena MLS

1.00139.07-338244R
MLS toppakning til VOLVO B230 - Athena MLS Head gasket VOLVO 2.3L B230A-E-F-FT - Diameter 97mm. Tykkelse 1,15mm.
1.075,00 (DKK) inkl. moms

ACL Race Plejlstangslejer Chevrolet LS / LQ V8 (HX)

1.00232.03032
8B663HXC-STD
1.145,00 (DKK) inkl. moms

ARP 7/16in ID 3/4inOD Black Washer (Pack of 2)

1.00234.05042
ID: 11mm OD:19mm
53,75 (DKK) inkl. moms

LS Valve covers with coil stands

1.00142.00-4420BK
1.312,50 (DKK) inkl. moms

VAG AWT - Main stud kit - Chain driven

1.00119.03-209-5401
Passer til motor med kædedrevet oliepumpe.
1.375,00 (DKK) inkl. moms

Wiseco Piston Kit Seat Toledo VW 1.8T 20V Turbo 1.8L 4 cyl.

1.00144.04-K563M815AP
WK563M815AP
5.995,00 (DKK) inkl. moms

BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (11.0:1) - 84,25mm.

1.00123.04-KE324M8425
KE324M8425
10.631,25 (DKK) inkl. moms 8.095,00 (DKK) inkl. moms

ICON FHR Series Piston and Ring Kits for GM LS IC9988CKTS.STD

IC9988CKTS.STD
7.285,00 (DKK) inkl. moms

2JZGE / 2JZGTE - ACL Lejer til plejlstænger - Std. størrelse - 6B8100H-STD

1.00232.10011
1 sæt.
995,00 (DKK) inkl. moms

ACL - 1.8T - Lejer til plejlstænger - overstørrelse 0,25mm. (4B1606H0.25)

1 sæt. Passer også til 1.6L 1.8L 2.0L
495,00 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm

1.00232.11054
Bearing Shells
903,84 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25mm

1.00233.08022
Bearing Shells
903,84 (DKK) inkl. moms

ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE X-Vers.

6B8100HX
Bearing Shells
966,34 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer - VAG 1.8T / VAG 2.0 TFSI

Fra 137,50 (DKK) inkl. moms

ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0,25mm.

1.00145.01-7M5532H-0.25
1.312,50 (DKK) inkl. moms

ACL Main Bearing Shell Nissan CA16DET/CA18-20ET X-Vers.

5M1633HX
1.050,00 (DKK) inkl. moms

ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE "X"version

7M8103HX
Bearing Shells
1.631,25 (DKK) inkl. moms

ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025 size

7M8103H0.025
Bearing Shells
1.631,25 (DKK) inkl. moms

ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25 size

1.00233.11011
Bearing Shells
1.631,25 (DKK) inkl. moms

ACL plejlstangslejer - Nissan CA18

Vi skaffer alle størrelser fra ACL til Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
Fra 487,50 (DKK) inkl. moms

ARP "1/2"ID 7/8"OD .120"TH chamfer black washers" (10pcs)

ARP-200-8533
195,00 (DKK) inkl. moms

ARP 03 Mazda 2.3L DOHC 16V Main Stud Kit

218-5402
1.415,00 (DKK) inkl. moms

ARP 2004 and Later Chevy LS Head Stud Kit - 234-4345

1.00123.06-234-4345
ARP Head Stud Kits
4.986,35 (DKK) inkl. moms

ARP 3/4in ID 0.12in OD Black Washer (Pack of 10)

1.00207.05021
ID: 10mm OD:19mm
115,00 (DKK) inkl. moms

ARP 7/16in-20 12 point Nut Kit (Pack of 2)

1.00234.05041
62,50 (DKK) inkl. moms

ARP BMW 530/535/635/735(M30) Head Stud Kit

201-4602
2.437,50 (DKK) inkl. moms

ARP BMW E46 M3/S54 Main Stud Kit

1.00120.01-201-5002
Also used in BMW M50 engine with the bigger Main Bearing Cap - As thise are a bit longer
1.545,00 (DKK) inkl. moms

ARP Bolts – ARP M8 x 1.25 x 20 Black Oxide Hex Bolts (5 pc)

1.00230.11032
M10x1,25 x 54mm
156,25 (DKK) inkl. moms

ARP Flywheel Bolts – Toyota 2JZ / 1JZ (OEM Length)

1.00230.11033
M10x1,25 x 54mm
375,00 (DKK) inkl. moms

ARP Honda D16A / D16Z M10 Head Stud Kit

208-4301
1.795,00 (DKK) inkl. moms

ARP Honda F20C/F22C S2000 Head Stud Kit

208-4702
2.202,50 (DKK) inkl. moms
Filters Close