Kølesystem

Kølesystem - Alt i køling til motorsport

Herunder finder du alt du skal bruge når du bygger kølesystem til en bil til motorsport. Køling af motorens væsker, såsom motorolie og kølervækse, er en af de vigtiste faktore når du skal køre motorløb. Har du en motor der bliver for varm holder den meget kort tid. Måden du køler bilens væsker på er ved at sende dem ud i en køler (enten til kølervæsken eller motorolien), denne køler skal være så stor som muligt eller af en passende dimensionering, alt efter hvilken type motorsport du kører. Væsken der kommer ud i køleren bliver kølet af luften der der bliver ført igennem køleribberne, herfor er det også vigtig at bruge en kølerblæser af en ordenlig kvalitet. Kølerblæser fåes i meget god kvalitet fra eks. SPAL.

Motorens thermostat bestemmer minimums driftstemperaturen, denne temperatur er typisk omkring 85-90 grader. Ønsker du at hæve effekten på bilens motor kan det være en fordel at køre med lavere temperatur på eks. 70-75 grader. Her skal du finde en anden thermostat som åbner før. 

Vælger du et oliekølerkit fra os er du sikker på at kvaliteten på både oliekøleren, an fittings og slanger er helt i top. Finder du ikke et sæt der lige passer til dit behov, laver vi gerne et specielt der passer til bilen. Vi har alt i fittings og slanger til dit kølesystem. 

For at motoren cirkulerer vandet rundt i bilens kølesystem er der monteret en vandpumpe. Denne vandpumpe er mekanisk trukket af en rem, som følger motorens omdrejninger. Når motoren er højt oppe i omdrejningerne kører vandpumpen ofte meget hurtigere end hvad der er optimal, her kan den istedet for "piske" kølevæsken og hermed reducere cirkulationen af kølervæsken. Derfor kan det være en fordel at montere en vandpumpe som kører optimal omdrejninger hele tiden. Effekten på bilens motor bliver også øget, da den ikke skal trække en ineffektiv mekanisk vandpumpe. 

Pift motorrummet op med flotte kølerslanger i eks. blå. det ser godt ud i motorrummet. Ombygger du kølesystemet kan det være du skal bruge en ny ekspansionsbeholder, disse er monteret med et kølerlåg med overtryksventil. Bygger du din egen beholder har vi nye flotte kølerlåg med og uden overtryksventil. 

 

Sorter efter
Vis per side

Intercooler 2,5" - Bar and plate

1.00305.05-MP-ICC015
Her er en intercooler der kan køle op til 300hk. Målene på denne intercooler er H:150 L:680 B:90 - 300hk
1.050,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler 2,5" - Same side - Bar and plate

1.00348.07-ICC016
Intercooler med studser i samme side.
1.500,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler 3" -Easy fit - Bar and plate

1.00303.03-MP-IC03
Her er en intercooler der kan køle op til 300hk. Intercooleren er meget nem at placere foran køleren. Målene på denne intercooler er H:300 L:460 B:76 - 300 hk
1.025,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler 3" Two pass design - Bar and plate

1.00606.0201-MP-ICSS01
Studser i samme side. 600x300x76mm.
1.595,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler 3" Two pass design - Bar and plate

PLR-060303-MP-ICSS19
Studser i samme side. 400x300x76mm.
1.595,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler kit - Audi A3 8L, Golf 4, Bora, Seat Leon 1M, Skoda Octavia 1U. 1,8T

ICK16c
Intercooler kit til Audi A3 8L, Golf 4, Bora, Seat Leon 1M, Skoda Octavia 1U. 1,8T . 09.1996 - 06.2006 150HK til 200KHK Meget nem montering og effektiv køling. Op til 300hk.
4.000,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler kit - BMW E90/E92/E93 - LAGERSALG

1.00603.0201-P018
Intercooler kit til BMW E90/E92. Meget nem montering og effektiv køling.
1.995,00 (DKK) inkl. moms 995,00 (DKK) inkl. moms

Intercooler kit - Golf GTI 1.8T / Jetta 1.8T

L36-ICK16B+(080401) - 2.parts
Intercooler kit til Audi A3 8L, Golf 4, Bora, Seat Leon 1M, Skoda Octavia 1U. 1,8T
2.795,00 (DKK) inkl. moms 2.498,00 (DKK) inkl. moms
Filters Close