VR6 12V guide

VR6 12 ventilet guide til montering af turbo

 Har du en bil med en VR6 motor har du masser af mulighed for at få mere effekt ud af den. Du kan få op til omkring 400 hk. uden af lave meget ved motoren. 

Turbokit op til 520 hk. 

Vi har herunder sammensat et turbokit hvor du kan vælge mellem flere modeller turbolader. Jo mindre turbolader du vælger jo hurtiger vil du få turboladeren til at lave ladetryk. 

Exhaust turbokit VR6 - Her får du manifold, turbo, wastegate, pakninger osv. med - Nem montering. 

Olieslange tilgang - Slange og fittings til at føde turboladeren med olie fra motoren. 

Y-adaptor - Y-stykke med M10x1 og 1/8"-27 NPT udtag

Returløb VR6 - Oliereturløb til VR6 motor med svejsenipel til bundkar

Vandtilkobling VR6 - Vandkøling af turboladeren er vigtig for lang levetid 

Golf VR6 Turbo 12v

Intercooler og rørføring

Hvis du vil lave mere end eks. 260 hk. på motoren skal der monteres en intercooler, dog anbefales det også ved effekter under 260hk. men ikke strængt nødvendig. Hvis ikke du har for meget plads i fronten til montering af en intercooler kan du vælge en vandintercooler, Den kan pladseres i motorrummet og kræver mindre rørføring. Der skal monteres en køler i fronten til køling af vandet, samt en vandpumpe for at cirkulere vandet. Vi har alt der skal bruge til opbygning af intercooler systemer, rør, samlinger, silikoneslanger spændebånd osv. 

Intercooler kit - Vi hjælper gerne med fremstilling af intercoolerkit til din bil - Vi skal have bilen for montering af dette

Universal intercooler - Vil du selv montere intercooler har vi flere muligheder, også vandintercooler hvis der ikke er meget plads

Silikoneslanger - Ved montering af rustfri rør eller alurør bruges silikoneslanger   

Rustfri spændebånd - Montering af silikoenslanger kræver spændebånd i god kvalitet

Rustfri rør - Rustfri rør bruges ofte til trykrør, vægten er højere end eks. alurør

Aluminiumsrør - Alurør hvis du vil spare på vægten 

Intercooler kit

Dyser, benzinpumpe og benzintryksregulator 

Ved montering af turbokit på en VR6'er skal benzinanlæget opgraderes. Benzindyserne vælges ud fra ønsket effekt. Benzinpumpen & benzinfilter på en ældre VR6 motor kan være godt brugt og trænger til en udskitfning - Du kan også vælge at måle flowet på benzinpumpen, men vi har pumper til omkring 800 kr. som kan levere til omkring 400hk. Herfor anbefaler vi at skifte benzinpumpen og sætte et nyt originalt benzinfilter på. Benzindyserne på 441cc. levere til omkring 400 hk uden problemer, de er til direkte montering og passer med de originale stik. 

Benzinpumpe 210l/min - Benzinpumpe som kan levere til omkring 400hk. på turboladet VR6 er. 

441 cc/min benzindyser - Benzindyser som levere op til min. 400 hk. - Rigtig gode kvalitets dyser

Benzinsystem

Udstødning - Downpipe & Vuss

Ved montering af turbo er det første du skal bruge en ny downpipe gerne i 3". Og til udstødning skal du bruge 3" hele vejen bagud. Hvis du ikke vil have en 3" catback system kan du vælge at montere en VUSS ventil, den laver fri udblæsning - Der er flere muligheder for opsætning. 

Downpipe til VR6 - Vi hjælper gerne med fremstilling af forrør til dit projekt

Sportsudstødning - Her finder du alt til at bygge udstødning

Vuss / Exhaust cutout - Med en vuss ventil kan du få frit flow i udstødningen - Giver også extrem lyd

 

Indsugning - Luftfilter 

Med en original indsugningsmanifold kan man sagtens køre med turbo og lave masser af effekt. Vi anbefaler blot at montere et nyt luftfilter der kan flowe nok luft til ønsket effekt. Vores T3/T4 turbo er med 3" indsugning, GT30 & GT35 er med 4" - Dog skal du være opmærksom på om du vil køre med 3" eller 4" luftmassemålerhus - Disse er speciallavet og vi hjælper gerne med anskaffelse eller fremstilling af denne. 3" luftmassemåler kan typisk ikke give korrekt signal over 340hk. og 4" kan give godt signal op til 440 hk.    

K&N luftfilter & Universal luftfilter - Her finder mange forskellige universal lufterfilter til montering eks. på turbo 

 

Programmerbar motorstyring til VR6 

På en VR6'er kan det være en fordel at montere en ny programmerbar motorstyring, det er en ældre bil som kan have iret ledninger og dårlige stik. Dette kan afhjælpes med nyt ledningsnet og ny ECU. VR6'eren køre med 60-2 triggerhjul som gør montering ekstra nem. Vi anbefaler eks. ECU Master og VEMS da de er nemme at montere og programmere. Der medfølger gratis program som også kan hentes online. '

ECU Master - Rigtig god motorstyring som også er billig

VEMS motorstyring - Igen en meget fint motostyring til den rigtige pris

Spørgsmål til programmerbar motorstyring - Svar på mange spørgsmål til ECU

Herunder ser du en 1.8T under programmering af original motorstyirng. Dette gøres med en Emulator og chiptunings-software. Dette er også være en mulihed på VR6'er. 

Performance motordele & Kobling

Skal du have meget effekt ud af din VR6 motor kan vi hjælpe med at skaffe næsten alt i opgraderingsdele til motoren. Alt efter hvor mange hk. du skal have ud af din motor skal forskellige motordele udskiftes. Det anbefales at skifte toppakning for lavere kompressionsforhold og ARP bolte for at holde topstykket godt på plads.

Performance parts - Alt til opbygning af en motor der kan tage masser af effekt

K1 h-profil VR6 - Plejlstænger i højeste kvalitet 

VR6 12V ARP topbolte - Kraftige topbolte til VR6 motoren

VR6 12V ARP main stud kit - ARP bolte til hovedeleje overfald 

ACL racing lejer VR6 - Racer lejer til plejlstænger

Racing hovedelejer til VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Meget kraftige lejer til krumtappen

Sachs performance VR6 Koblingskit - Her kan du købe koblingskit og løse dele til VR6 kobling