Garrett

Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

Sorter efter

Garrett G57-3000 - 880547-5007S

Passer til 3.0L - 12.0L motor
23.995,00 (DKK) inkl. moms

Garrett Turbine Housing G35-series - A/R 1.01 - Standard Rotation - 740902-0104

V-Band outlet, V-band Wastegate, trim 90
4.500,00 (DKK) inkl. moms

Garrett Turbine Housing G57-series - A/R 1.09

V-Band outlet, V-band Wastegate, trim 90
7.495,00 (DKK) inkl. moms

Garrett Turbine Housing G57-series - A/R 1.25

V-Band outlet, V-band Wastegate, trim 90
7.495,00 (DKK) inkl. moms

Garrett Turbine Housing G57-series - A/R 1.41

V-Band outlet, V-band Wastegate, trim 90
7.495,00 (DKK) inkl. moms

1.9 TDI upgrade turbo - 200hk. - Garrett

1.00131.01-721021-5008S
Orginal turbo fra en 150hk. TDI. Kan lave effekt op til ca. 200 hk.
4.995,00 (DKK) inkl. moms

Garrett G35-1050

880695-5002S
Performance turbo from Garrett - Horsepower: 700 - 1050
13.750,00 (DKK) inkl. moms

Garrett Various Speed Sensor w/o Gauge (Pro) for G Series Models

1.00145.06-781328-0004
Display range: 0 - 180.000 rpm
1.995,00 (DKK) inkl. moms

GTX3582R GEN II - Standard Rotation

16.125,00 (DKK) inkl. moms

Garrett PowerMax GT2260 Turbo

917056-5002S
2020+ Volkswagen | Audi | Skoda | Cupra | Seat 2.0L EA888 Engine
12.745,00 (DKK) inkl. moms

PowerMax Turbo (898199-5001W) - Up to 485HP

1.00141.09-898199-5001W
Garrett PowerMax Turbocharger Upgrade Kit
10.968,75 (DKK) inkl. moms

PowerMax Turbo (898200-5001W) - Up to 600HP

898200‑5001W
Direct-Fit Performance Upgrade – Stage 2
15.995,00 (DKK) inkl. moms

Garrett turbo 409840-5005S - Volvo Truck N7 TD70 E/F 7.0 LTR

409840-5005S
5.875,00 (DKK) inkl. moms