Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordele

    Motordele

    Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste. 
    Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her. 
    Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen. 
    Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.

    Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.

    Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.

    Sorter efter

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC STDX
    Bearing Shells
    986,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP0.5
    Bearing Shells
    842,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC STDX
    Bearing Shells
    959,97 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP.026
    Bearing Shells
    842,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC.026
    Bearing Shells
    959,97 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC
    Bearing Shells
    986,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC.026
    Bearing Shells
    986,88 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    1.00141.02-CR6754XP0.25
    Bearing Shells
    780,38 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.25
    Bearing Shells
    1.010,44 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP STDX
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP.026
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XPC STDX
    Bearing Shells
    1.224,53 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.5
    Bearing Shells
    1.072,94 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XPC
    Bearing Shells
    1.224,53 (DKK) inkl. moms

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP
    Bearing Shells
    1.010,44 (DKK) inkl. moms

    King Thrust Bearing TOYOTA 1JZ/2JZ

    TW 284AM
    Bearing Shells
    78,00 (DKK) inkl. moms

    Knasthjul BMW M20 - Nuke performance

    Justerbar takhjul til BMW M20
    1.795,00 (DKK) inkl. moms

    Knasthjul Volvo 8v / 16v round teeth - Nuke performance

    Justerbar takhjul til Volvo 8v / 16v round teeth
    1.443,75 (DKK) inkl. moms

    LS Valve covers with coil stands

    1.00141.00-4420BK
    1.312,50 (DKK) inkl. moms

    M20 - 2.0-2.7L - Knastaksel

    Sports knastaksel til BMW M20 motor. Flere varianter af med forskellige grader og løftehøjde.
    Fra 2.975,00 (DKK) inkl. moms

    M50 - 2.0-2.5-3.0L 292°/272° - TURBO 700-800 HK.

    Inlet 292° / 112° / 11,8mm / 2,6mm @ TDC - Exhaust 272° / 118° / 11,5mm / 1,2mm @ TDC - Stabil tomgang ved 1200 RPM.
    8.750,00 (DKK) inkl. moms

    M52TU/M54 2,0-2,8L 24V - knastaksel til udstødningssiden

    Performance road knastaksel til BMW M52TU/M54 motoren.
    5.375,00 (DKK) inkl. moms

    M54 3,0L 24V - Indsugningsknastaksel

    Performance road knastaksel til BMW M54 motoren.
    5.375,00 (DKK) inkl. moms

    Mahle Original Cylinder Head Gaskets 54660

    54660
    687,50 (DKK) inkl. moms

    Mahle Original Engine Gasket Sets 95-3563

    95-3563
    Cathedral port
    3.875,00 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 H-Beam Series Toyota 2JZ H/B

    14027-1
    Connecting Rods
    1.418,78 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 H-Beam Series Toyota 2JZ H/B

    14027-6
    Connecting Rods
    8.200,09 (DKK) inkl. moms 7.625,00 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ

    15027-6
    Connecting Rods
    9.144,25 (DKK) inkl. moms 8.875,00 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ

    15027-1
    Connecting Rods
    1.576,09 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ +

    15027R6-1
    Connecting Rods
    2.444,59 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ +

    15027R6-6
    Connecting Rods
    14.354,88 (DKK) inkl. moms 12.500,00 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402-1
    Connecting Rods
    2.540,31 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402R6-1
    Connecting Rods
    3.240,91 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402R6-6
    Connecting Rods
    19.133,69 (DKK) inkl. moms

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402-6
    Connecting Rods
    14.866,88 (DKK) inkl. moms 13.125,00 (DKK) inkl. moms

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22130-24
    Valve Springs
    1.905,94 (DKK) inkl. moms

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22130-1
    Valve Springs
    141,91 (DKK) inkl. moms

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22135-1
    Valve Springs
    203,59 (DKK) inkl. moms

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22135-24
    Valve Springs
    3.446,78 (DKK) inkl. moms

    Mercedes M102.962 - Special made JE pistons - With skirt coating

    M102.962
    Set of 4
    14.125,00 (DKK) inkl. moms 13.745,00 (DKK) inkl. moms

    Nissan CA18 - Head stud kit

    ARP bolt til topstykket
    Fra 1.375,00 (DKK) inkl. moms

    Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer

    1.00207.05043-MB5243XP
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
    748,75 (DKK) inkl. moms

    Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer - MB5243XPC STDX

    1.00121.03-MB5243XPC STDX
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
    875,00 (DKK) inkl. moms

    Performance Tool Mechanics Torque Angle Gauges

    M205
    250,00 (DKK) inkl. moms

    PSA EW10 H-Beam K1 Connecting Rods - Set Of 4

    1.00139.05-PEH5472BLFB4-A
    Citroen, Peugeot. C4, 206 RC 2.0 16v - Engine code: EW10J4S
    5.859,38 (DKK) inkl. moms 4.620,00 (DKK) inkl. moms

    PSA EW10J4 Main Bearings

    H086/5 STD
    495,00 (DKK) inkl. moms

    Special stempler til M50B30 / M54B30

    Special stempler til BMW M50 / M54
    12.000,00 (DKK) inkl. moms

    Spændeskive ARP M10 - Udvendig 3/4" - Tykkelse .120" - (1pcs) - 200-8519

    1.00206.04015
    ARP skiver
    15,00 (DKK) inkl. moms
    Filters Close