Alle priser er inkl. moms

Racer lejer

ACL H VS HX

Lejer der har et HX i varenummeret giver 0,025mm. mere plads til oliefilm.

Se hvordan du afmontere resten af blokken i reparationshåndbogen. Følgende tolerancer skal som minimum kontrolleres, stempelringe, cylinder, plejlstangslejer og krumtapslejer. Fremgangsmåden er beskrevet i reparationshåndbogen. Opmålingen af lejerne kræver specialet måleværktøj (en mikrometerskrue)

Olietrykket fortæller hvordan din motors lejer har det og hvordan din oliepumpe har det. Det er meget vigtigt at testen udføres på en driftvarm motor (8-10 km), da stemplerne udvider sig med varmen. Afmonter din olielampe-måler i motorblokken og sæt i stedet et manometret i hullet. Oliepumpens tryk er afhængig af omdrejningstallet. Olietrykket i tomgang er meget forskelligt fra motor til motor, du kan finde trykket for din motor i reparationshåndbogen. Det høje olietryk bestemmes af pumpens overtryks ventil, og det er normalt ikke her at problemerne ses.


Hvis olietrykket er for lavt i tomgang, kan det skyldes at dine lejer er så slidte, at olien løber lige igennem lejerne (for meget luft imellem aksel og leje). Det kan også være din oliepumpe der er defekt eller slidt. Hvis der er problemer med olietrykket ved lave omdrejninger skal motoren kontrolleres nøje igennem (den kan synge måske på sidste vers). Hvis olietrykket er for højt ved høje omdrejninger ca. over 2.000 o/m, kan det være din overtryksventil i oliepumpen der er defekt eller tilstoppet. Hvis du skal tune motoren meget, kan det en god ide at montere en bedre oliepumpe og i hvert fald en oliekøler. Pumper og køler kan du få i tuningsforretningerne.

Race lejer bruges ofte når motoren skal være højtydende. Lejer er ofte hårdt belastet og derfor kan det anbefales at bruge en racerleje som har en hård overflade og ikke trykkes flad ved høj belastning eller ladetryk. Det anbefale at køre med lejer der har samme tolerance som originale lejer. Skal du bygge en meget speciel motor der enten skal have lavere modstand ved lejerne ved høje omdrejning eller skal du køre med meget højt ladetryk er du velkommen til at kontakte os.

Sort by
ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

Standard størrelse.
kr 1.312,50 (DKK)
ACL plejlstangslejer - Nissan CA18

ACL plejlstangslejer - Nissan CA18

Vi skaffer alle størrelser fra ACL til Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
Fra kr 487,50 (DKK)
Distanceskive / leje for krumtap - 1 sæt

Distanceskive / leje for krumtap - 1 sæt

Langsgående leje for krumtap TFSI motor 06F - 06A105637A
kr 175,00 (DKK)
SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (standard størrelse)
kr 595,00 (DKK)
SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (size 0.25mm)
kr 595,00 (DKK)
SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (size 0.26mm)
kr 595,00 (DKK)
SR20DE / SR20DET hovedlejer

SR20DE / SR20DET hovedlejer

King Nissan SR20DE/SR20DET 16V (Size .026) Crankshaft Main Bearings (Set of 5)
kr 800,00 (DKK)
SR20DE / SR20DET hovedlejer

SR20DE / SR20DET hovedlejer

King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STDX) Performance Main Bearing Set
kr 750,00 (DKK)
CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size .026) Connecting Rod Bearings (Set of 4)
kr 595,00 (DKK)
CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
kr 595,00 (DKK)
CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
kr 595,00 (DKK)
CA18DET plejlstangslejer

CA18DET plejlstangslejer

King Nissan CA18DET (Size STD) Performance Rod Bearing Set
kr 595,00 (DKK)
BMW M20/M50 plejlstangslejer

BMW M20/M50 plejlstangslejer

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Rod Bearing Set
kr 750,00 (DKK)
BMW M20/M50 krumtapslejer

BMW M20/M50 krumtapslejer

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L Crankshaft Main Bearings Set - 7 Pairs Coated
kr 1.495,00 (DKK)
BMW M20/ M50 hovedlejer

BMW M20/ M50 hovedlejer

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Main Bearing Set
kr 1.495,00 (DKK)
ACL hovedelejer- Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE

ACL hovedelejer- Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE

kr 1.415,00 (DKK) kr 1.250,00 (DKK)