Højteknologi gør forskellen.
Historisk set, så har performance koblinger været et kompromis. Mens de forbedrer hold- eller klemmetrykket, øger producenter næsten altid pedaltrykket til et ubehageligt punkt, især for stop-and-go-trafik.
Udover problemer med kørbarheden, kan ekstra pedaltryk have en negativ indflydelse på lagerkoblingsforbindelsen og forårsage for tidligt slid af trykplader, hvilket fører til forkerte gearskift, beskadigede koblingsdele og endda motor ødelæggelse.
I dag, takket være Clutch Masters, betyder øget holdetryk ikke nødvendigvis øget pedaltryk og de problemer, der kan ledsage det.
Ved at konstruere gearings- eller hjulpunktet på tryklageret gennem deres Hi-leveragetm-teknik har Clutch Masters øget klemkraften, ofte uden at ændre pedaltrykket.
Overordentligt øget pedaltryk, som det findes i mange af nutidens traditionelle performance koblinger, lægger en usikker mængde pres på det følsomme tryklager til krumtapsakslen, der findes i de fleste af dagens sportskompakte biler. Anbringelse af unødig belastning på tryklageret får typisk lejet til at svigte for tidligt eller svigte helt - denne fejl kan føre til katastrofale interne motorskader.
En kobling, enkelt sagt, er en friktionsenhed, der kobler fra og griber ind i motoren fra gearkassen for at muliggøre overgang fra bevægelig til bevægelse ved hjælp af gearskift. For gade-applikationer er en jævn overgang af kraft vigtig, mens den stadig er i stand til at overføre al motorens kraft til transmissionen. Efterhånden som kravene til koblinger bliver større - f.eks. high performence gade- eller racerbiler - skal også en koblingsfastholdelse og spændingskapacitet øges. Det er her Clutch Masters innovative teknik kommer ind.