Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Nissan RB26 tuning guide

    Guide til tuning af RB26 motoren

    Vi forsøger at hjælpe folk så godt på vej med tuning af deres motor så mulig. Vi har her forsøgt at skrive om de ting der kan gå galt, men relativt nemt kan løses. Vi forsøger selvfølige og så at vise dig en nem og billige måde at få de ekstra hk. ud af motoren som du ønsker. Er der noget som du ønsker at vide som ikke står i denne guide er du velkommen til at skrive til os så vi har mulighed for at finde ud af det og skrive det i guiden. 

    RB26 Gt-R Single Turbo Manifold

    RB26 motoren blev præcenteret første gang i 1986 som lagde i Nissan Skyline GT-R R32 og Nissan GTR R33

    Motoren har mange brugt i mange andre bilen, som eks. Nissan 30ZX, Nissan 350Z, Infiniti GT35.
    RB26DET har en 73,7mm. slaglængde. Kompressionsforhold er 8.5:1. Topstykket er af aluminium med 24 ventiler ud ventilstyring.
    Tændingsrækkefølgen er 1-5-3-6-2-4

    Original knastaksel er 240/236 grader med 8,58/8,25mm. løft og mekaniske løfter. Indsugningsventilerne er 34,5mm. Udstødningsventilerne er 30mm. Indsugningssystemer er lavet med spjældhuse som er 45mm. 

    Originale turbolader er 2 stk. Garrett M24 med keramiske turbinehjul. Som køre med 0,7 bars ladetryk.
    Nissan Skyline GT-R34 er med 2 stk. Garret M24 turbolader med keramiske lejer. 

    Benzindyserne er 444 CC/min. 

    Alt dette giver 280hk. ved 6800 omdrejninger. og 353 NM ved 4400 Omrejninger. 

    Svage punkter og problemer med RB26 motoren

    Tidlige RB26DETT (Nissan Skyline GT-R R32) kommer med ineffektive oliepumper - Her kan det være en fordel at bruge en oliepumpe fra en RB26DETT N1. 

    Restrektion i topstykket - Ekstra slange fra topstykke til bundkar (mere info kommer)

    Tændspolerne kan blive dårlige og giver misfires, og herfor skal udskiftes.

    Turbolader med keramiske turbinehjul kan ikke holde til mere end 0,9 bars ladetryk - De "springer i luften" ved for meget belastning.

     

    Effekt med originale turbo'er

    Med originale tubolader kan du med keramiske turboer køre med op til 0,9 bars ladetryk. Med 0.9 bars ladetryk kan du forvente omkring 330 hk. på hjulene som vil give en 402 meter på en høj 12 sekunders tid. Med dette setup skal du have ændret eller skiftet oliepumpen ud, monteret en Bosch 044 benzinpumpe, 550 CC/min benzindyser, boost controller til at styre ladetrykket stabilt, 3" udstødning.   

    Turbomontering med signle turbo

    Vil du have masser af effekt ud af motoren kan det være en ide at skifte til et system med single turbo. Apexi Power Vi har turbomanifolde, turbo og alt hvad du skal bruge. 

    RB26DETT turbomanifold - Upgrade turbomanifolde med T4 flange og ekstern wastegate

    GT4294 turbo - Turbolader til effekt op til 850 hk. som passer på turbomanifolden

    Externg wastegate - Ekstern wastegate skal til når der kommer en stor turbolader på

    Olieslange kit - Olieslange til turboladeren og returløb fra turbo

    Vandkøling af turbo - God køling af turboladeren er vigtig ved hård belastning

    Downpipe - Vi laver special-dele og forrør på bestilling - Kontakt os herfor

    RB26 turbo kit

     

    Indsugningsmanifold og intercooler system

    Vil du have opgraderet indsugningsystemet har vi indsugningsmanifold og intercooler kit  i utrolig høj kvalitet. Med montering af vores indsugningsmanifold for du et bedre flow da der er monteret tragte indvendig i manifolden, du får også et motorrum der ser rigtig godt ud. 

    Performance intakt til RB26DETT - Indsugningsmanifold i utrolig høj kvalitet, som includere gasspjæld og dysebro

    Intercooler kit til Nissan - Intercooler kit til mange bilmærker, bla. Nissan

     Intercooler kitRB26 GTE intake

    Oliekøler og Alukøler

    Rigtig god køling af motoren er meget vigtig hvis du presser bilen på en bane eller på gaden. Vi har oliekøler med termostat så olien bliver varm inden den bliver lukket ud i oliekøleren. vi har universale oliekøler som nemt kan tilpasses til Nissan RB26 med forskellige størrelser elementer. Skulle du have brug for at skifte til en alukøler med rigtig god køleeffekt har vi også dette til en rigtig god pris. 

    Universal oliekøler - Køling af motorolie til den rigtige pris

    Alukøler - Aluminiumskøler i rigtig god kvalitet  

    Performance udstødningssystem & forrør

    Har du en RB26 motor er chancen for at du skal lave 600 hk. stor. - Vi anbefaler min en 3" udstødning op til 500hk. og herover 3½" racerudstødning. Det kan være nemt at bygge din egen udstødning med et godt flow eller for os til at bygge en speciallavet udstødning - kontra at skulle finde et udstødningssystem som virker godt og samtidig sidder perfekt op under bilen. Bygger du din egen udstødning kan du lave en til omkring 4000 kr. og vi bygger 3" udstødninger fra ca. 8000 kr. - monteret. 
    Forrør - også kaldet downpipe anbefaler vi 3,5" hvis det er muligt. Turboladeren laver turbolens lige efter afgangsiden og herfor skal der være mere "plads" til udstødningsgassen. 

    Universal udstødning - Performance udstødningsdele til at bygge din egen udstødning

    Downpipe & forrør - Vi specialbygger gerne en downpipe til dit eller vores turbokit

    Speciallavet udstødning - Vi bygger speciallavet udstødning til mange bilmærker. Bla. Porsche, BMW, Mercedes, VW, Audi osv osv.  

     Speciallavet udstødning

    Benzinsystem - Upgradering af benzinpumpe og benzindyser

    Ved opgrading af dyser skal du være opmærksom på at nogle ældre modeller køre med anden type dyser / størrelse på o-ringe. Det er simpelt at afmontere en af dyserne og måle diameteren. Vi har eks. 668 ml. dyser som levere op til 550-600 hk. Eller 875 ml. dyser som levere op til 750-825 hk. Begge typer benzindyser er højohms dyser og kan køre på alle typer motorstyring. 
    Skal du til at opgradere benzinpumpe anbefaler vi at montere en surge tank - En suger tank gør du altid vil have benzintryk selv i lange skarpe sving hvor benzinen ellers normalt vil skvulpe til siden og ikke have mulighed for at suge benzin. Vi har eks. en suge tank til montering af 2 stk. interne benzinpumper, her kan monteres alt fra 2 stk. GSS342 pumper som levere op til 800 hk. eller 2 stk. AEM pumper som levere op til 1700hk. 

    Benzinanlæg - Her finder du alt i lækre stumper til opbygning af benzinsystemer

    Benzindyser - Vi har mange forskellige størrelser og typer dyser 

    Surge tank - Rigtig god måde at opgradere benzinsystemet

    An-fittings - Bruges ved montering af surgetank og ekstern benzinpumper med gevind tilslutning

    Benzinslange - Benzin & olieslanger - Vælg mellem stålarmeret og nylonarmeret benzinslange

    Forskellige dele til benzinsystem

    Motorstyring - Plug & Play ECU 

    Den rigtige løsning når du skal have masser af effekt ud af motoren er en programmerbar motorstyring. ECU master har lavet en plug and play løsning hvor du får en adaptor som sættes imellem det originale motorstyringsstik og ECU master motorstyring. Ecu master har rigtig mange funktioner og muligheder som en High-end motorstyring - blot prisen er meget lavere. 

    Ecu master motorstyring - Programmerbar motorstyring med masser af muligheder

    Plug and play adaptor RB26 - Adaptor til ECU master