Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Benzinpumpe

    Benzinpumpe | Intern & ekstern  

    Herunder finder du flere forskellige typer benzinpumper og brændstofpumper. Benzinpumperne leveres både som intern benzinpumpe til indbygning i tank eller surge tank og ekstern benzinpumpe til montering uden for benzintanken. Vi har benzinpumper til EFI/indsprøjtning og karburator. 

    Formålet med en benzinpumpe er at forsyne motoren med en større mængde brændstof end motoren skal bruge. Benzinpumpen er monteret inden i benzintanken eller udenfor benzintanken. Idag kan man få interne benzinpumper som er højeffektive og kan levere op til eks. 1000 hk. Benzinpumper er idag elektrisk drevet af 12 volt forsyning gennem et relæ som bliver aktiveret af motorstyringen når motoren er igang. Brændstoffet bliver ført op til motorens dysebro via brændstofslanger. Det  er vigtig at vælge slanger der er store nok til at kunne levere til den mænge brændstof som motoren skal bruge. Når brændstoffet har været igennem dysebroen bliver det sendt ind i benzintryksregulatoren som styre grundtrykket, derefter retur til tanken gennem endnu en brændstofslange. Vær opmærksom på ikke at vælge en for lille slange så regulatoren ikke kan komme af med den mængde der behøves.  

    Dårlig benzinpumpe

    Du skal være opmærksom på at en benzinpumpe bliver slidt og dårlig over tid/brug. Ofte ved 200.000 km. skal man være opmærksom på benzinpumpen. Det vil ikke altid være noget du kan mærke på bilen ved hverdagsbrug. Vi har skiftet mange benzinpumper på eks. VAG 1.8T motoren da vi har testet benzintrykket ved belastning, hvor man kan se at trykket falder ved topbelastning. Det der så sker er at blandningsforholdet bliver mageret (får for lidt benzin) og ved lang tids belastning kan det smelte et stempel i motoren, som er en dyr omgang at skiftet, eller hele motoren skal skiftes.
    Kommer der skidt i tanken kan benzinpumpen meget hurtig blive dårlig og skal udskiftes, husk at tømme og rengøre benzintanken. 

    Er det svært at skifte en benzinpumpe?

    Udskiftning af en benzinpumpe kan man ofte selv gøre, du skal blot have lidt værktøj, der skal ikke bruge specialværktøj. Sidder benzinpumpen nede i tanken kan du ofte komme til den ved at afmontere de bagerste sæder i bilen, skrue et dæksel af og skrue låget af, ned til benzinpumpen. Tag benzinpumpekonsollen op og skift pumpen. Det anbefales at skifte flexrøret der sidder mellem pumpen og topdækselt, denne bliver nemlig ofte ødelagt når du afmontere den. Samel det hele igen i omvendt rækkefølge. Det kan tage mellem 30min og 4-5 timer alt efter om tanken skal pilles ned for at komme til til interne benzinpumpe. 

    Spørgsmål til valg & montering af benzinpumpe

    Har du en bil med indbygget benzinpumpe i tanken kan følgende pumper anbefales: Intern benzinpumpe 700 hk., Wallbro GSS 340, 341 & 342. De er allesammen meget nemme at montere da de er små og eneste forskel der er på dem, er hvor studsen er placeret, Center eller til en af siderne. Hvis du skal montere en ekstern benzinpumpe, er Bosch 044 et super godt valg, der kan du også vælge at tilkøbe brændstofpumpe beslag som også er her på siden. 

     

    Sorter efter

    AEM High flow In-tank Fuel pump - 50-1000

    1.00155.05-50-1000
    Original AEM benzinpumpe som kan levere rigtig meget benzin.
    1.445,00 (DKK) inkl. moms 1.195,00 (DKK) inkl. moms

    AEM - 340lph E85 Compatible High Flow In-Tank Fuel Pump without hooks - 50-1220

    1.00129.01-50-1220
    Original AEM benzinpumpe til E85 som kan levere rigtig meget benzin.
    1.562,50 (DKK) inkl. moms

    GSS342 - 340LPH

    1.00141.05-FPP03B
    For new fuel with ethanol do not use hose included in the kit. See the related product.
    550,00 (DKK) inkl. moms

    DeatschWerks DW300c - 9-307-1000

    1.00106.04-9-307-1000
    Compact fitment fuel pump
    1.695,00 (DKK) inkl. moms